Založ si blog

Nemeníme, čo meniť môžeme. . .

…a naivne si myslíme, že niečo zmeníme tam, kam nemáme dosah.

Skutočne som svoj postoj nevoliť rozanalyzovala. Pod tlakom viacerých názorov, aký nepríčetný občan Slovenska som, mi iné ani nezostávalo. Tvrdenia, že môj hlas pôjde pravici, ak nebudem voliť ľavicu, alebo ľavici, ak nebudem voliť pravicu, že môj hlas dostane 99% alebo ktosi ešte horší, kto si to vôbec nezaslúži, ma už nedokážu „vytočiť“. Ako si môžem v tom guľáši zlých, horších a najhorších vôbec niekoho vybrať? Teória menšieho zla? Tak na tej sa už len smejem.

Naozaj je jedno, kto vyhrá, kto vytvorí koalíciu, poslanci ktorej strany si pospia v parlamentných laviciach, naozaj je úplne jedno, kto predá ďalší strategický podnik do zahraničia (ak ešte vôbec nejaký zostal), kto zvýši dane, ceny, percentá na hypotékach, kto bude tvrdiť, že je prázdna štátna kasa… a na koho budeme do ďalších volieb – ako na to najnemožnejšie politické zoskupenie – nadávať. Nech by vyhral ktokoľvek, náš život to v náš prospech nezmení.

Utekáme vždy, keď sa páni rozhodnú (prípadne ak sa aj po svojich prvotných vrúcnych objatiach nakoniec nezhodnú) k volebným urnám a dokazujeme, že im tie ich klamstvá (lebo ony to naozaj klamstvá sú) žerieme. Takto s nami budú ťahať na šnúrkach, kým si budú istí, že skáčeme, ako pískajú. A my tak naozaj skáčeme, 10. marca odhodlane, všetci, do nohy, so svojím volebným hlasom a nadšením, akí sme šťastní, lebo môžeme splniť svoje občianske právo. Nemám záujem. Skutočne nemám záujem sa tohto divadla zúčastniť. Dokonca sa mi ani nepáči nápad vhodiť do urny prázdnu obálku. Keby ma tak ešte požiadali náhodne vyžrebovať víťaza, možno by som to riskla, ale inak nie. Zostávam doma, pre istotu v meste, kde ani nemám trvalé bydlisko, aby som v poslednej minúte náhodou nezradila sama seba. A že tie peniaze prepadnú do rúk politických strán, ktoré nemám rada? Ja nemám rada ani jednu z nich, takže je mi úplne jedno, kto si za ne postaví novú vilu a kúpi nové auto, či pôjde na exkluzívnu pracovnú dovolenku do… loviť krokodíly už asi nie je v móde.

Máme toľko príležitostí zmeniť svoje okolie. Môžeme začínať od maličkostí, nebyť nevšímaví k chybám, ktoré sa dejú, apelovať, pýtať sa, sťažovať sa. Môžeme to robiť celé štyri roky (alebo len dva do ďalších volieb?), ale my to nerobíme. Ignorujeme, že sa na nás pácha neprávosť, nevšímame si, strkáme hlavu do piesku, a tak dávame príležitosť vláde i parlamentu, aby si robili, čo im napadne. Podľa môjho názoru nie je naozaj dôležité vhodiť – v prípade nesympatie s nikým – svoj hlas, ale byť aktívny po voľbách, nedovoliť v prepychu zaspať jedincom, ktorí víťazstvom preberajú svoje poslanie slúžiť ľuďom, verejne obhajovať ich záujmy, vyjadrovať ich potreby a bojovať za ne. Nedať im šancu, aby si vôbec dovolili myslieť, že vyhrať voľby znamená koniec starostí a od zajtra splnenie všetkých ich snov…

Želám vám bystré oči, jasnú myseľ a odvahu počas celého povolebného obdobia.

„Seriálová“ reklama

19.07.2013

Mám rada inovatívne nápady. Mala som rada aj Búrlivé víno. Áno, používam minulý čas, pretože sa mi páčila iba prvá séria, ktorá mala zostať jedinou. Mal to byť seriál v duchu telenovely alebo v duchu klasiky československej seriálovej tvorby, ucelený príbeh, ktorý má hlavu aj pätu, začiatok aj koniec. Aspoň podľa mňa. Nazdávam sa totiž, že akékoľvek umelé [...]

Možno by pomohlo zaviesť nám cenzúru. . .

02.12.2012

…cenzúru na reklamy, cenzúru na zahraničné filmy, o zahraničných televíznych programoch ani nehovoriac. Skrátka, zaviesť cenzúru na všetko, čo nám pripomína, že by sme niečo naviac mohli chcieť, že by sa nám čosi nové a drahšie páčilo. Iba tak je možné, že by sme prestali my, Slováci, obsadzovať popredné priečky v hitparáde pesimistickosti. Prečo sme vlastne [...]

O francúzskej a izraelskej minerálke. . .

03.10.2012

Chcela som si v práci kúpiť minerálku. V našom bufete. Chcela som si kúpiť slovenskú minerálku, keďže si o slovenských minerálkach naozaj myslím, že sú kvalitné Pani v bufete sa na mňa zachmúrene pozrela a oznámila mi, že slovenskú vodu nemajú, ale majú nejakú francúzsku a izraelskú, vraj veľmi dobrú, že mám skúsiť. Odmietla som s tým, že sa teda vrátim [...]

medveď, Liptovský Mikuláš

Medveďa, ktorý útočil v Liptovskom Mikuláši, našli s pomocou dronov do 1,5 hodiny

28.03.2024 13:53

Počas monitorovania medveďa bolo s dronmi nalietaných približne 74 kilometrov.

česko rusko ambasáda

Proruská špionážna sieť útočí proti EÚ: Poľsko a Česko spustili vyšetrovanie, majú zistenia týkajúce sa Slovenska

28.03.2024 13:50

Poľská kontrarozviedka (ABW) vyšetruje činnosť proruskej špionážnej siete zameranej proti členským štátom a orgánom Európskej únie.

Srbsko

Výbor Rady Európy podporil členstvo Kosova, Srbsko to odsúdilo

28.03.2024 13:10

Srbský šéf diplomacie označil rozhodnutie výboru PZ RE o podpore členstva Kosova za "škandalózne" a "hanebné".

čaputová

Čaputová: Členstvo v klube NATO nám poskytuje ochranu teraz aj do budúcna

28.03.2024 12:58

V piatok uplynie výročie 20. výročia vstupu Slovenska do Aliancie.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 85
Celková čítanosť: 261954x
Priemerná čítanosť článkov: 3082x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy