Založ si blog

O fenoméne Raz sa už musíme konečne stretnúť

Jedna bývalá kolegyňa mi raz, pri mojom definitívnom odchode z práce, povedala: „Nie, nesľubujme si, že sa uvidíme. Je to zbytočné. Budeme si to síce sľubovať a dohadovať sa, ale ver, že sa to nikdy nestane.“ Už sme sa nevideli. Ani sme sa o to nepokúšali. Ani nemám jej telefónne číslo, a to som ju ako kolegyňu mala naozaj rada. Lenže… hoci to nie je vždy takéto chladné a „brutálne“, treba uznať, že niečo na tom jej vyhlásení bude – skúsenosť, pravda, čo ju naučil život.

Veď koľkokrát ste už vy sami sľúbili, že sa s niekým stretnete, pričom pri samotnom vyslovení tých slov ste vedeli, že tomu tak nebude?

Vyhýbam sa týmto prázdnym slová, odkedy som si uvedomila, že sú prázdne. Snažím sa hovoriť v konkrétnych dátumoch alebo aspoň v týždňoch, nech nepodľahnem tragikomickému fenoménu raz. Snažím sa dodržať dohodnuté sľuby, pretože inak ma prepadá strašná predstava, že to raz môže skončiť tak akurát na pohrebe. (Prepáčte za ten rýchly spád témy, ale koľkí sme už pri hrobe nariekali, čo sme sa tomu dotyčnému predsa len neozvali o čosi skôr?) Lamentovať na kare je neskoro.

V rámci môjho postoja som nedávno reagovala na nápad, že sa konečne musíme stretnúť, úplne presným miestom a časom stretnutia. Neviete si predstaviť to prekvapenie v očiach človeka, ktorý bol ešte pred minútou plný rečí, ako veľmi sa chce so mnou porozprávať a ako veľmi mu záleží na mojich zážitkoch. Takmer habkal, kým z neho vyliezlo, že si potrebuje ešte čosi overiť a ozve sa. Jasné, že to padlo. Vlastne, že to padne, som už vedela, keď sa o onom stretnutí prvý raz zmienil. Nehnevám sa. Som v podstate rada, že to potvrdilo moju teóriu.

Pri mojom laickom skúmaní tohto fenoménu som však dospela k záveru, že túto vec sľubov robíme až od istého veku, akoby bola súčasťou nášho rastu, kdesi okolo dvadsiatky sa na nás nalepí ako prvé šedivé vlasy a už nie a nie sa jej zbaviť. Tínedžeri sa jej vyhýbajú, ak si sľúbia stretnutie, zvyčajne to myslia vážne, ak sa dohodnú, že sa uvidia, tak sa s tým kamarátom aj naozaj zídu. Netuším, prečo sa to v našich mysliach neskôr zmení (áno, povinnosti, rodina, únava, ale…), ale mali by sme si aspoň prestať klamať. Lebo ruka v ruke s dvadsiatym rokom života prichádza totiž zvyčajne aj pretvárka a práve ona je hlavným spúšťačom našich nekonečných výmyslov.

A to pritom všetci tvrdíme, ako ju nemáme radi…

„Seriálová“ reklama

19.07.2013

Mám rada inovatívne nápady. Mala som rada aj Búrlivé víno. Áno, používam minulý čas, pretože sa mi páčila iba prvá séria, ktorá mala zostať jedinou. Mal to byť seriál v duchu telenovely alebo v duchu klasiky československej seriálovej tvorby, ucelený príbeh, ktorý má hlavu aj pätu, začiatok aj koniec. Aspoň podľa mňa. Nazdávam sa totiž, že akékoľvek umelé [...]

Možno by pomohlo zaviesť nám cenzúru. . .

02.12.2012

…cenzúru na reklamy, cenzúru na zahraničné filmy, o zahraničných televíznych programoch ani nehovoriac. Skrátka, zaviesť cenzúru na všetko, čo nám pripomína, že by sme niečo naviac mohli chcieť, že by sa nám čosi nové a drahšie páčilo. Iba tak je možné, že by sme prestali my, Slováci, obsadzovať popredné priečky v hitparáde pesimistickosti. Prečo sme vlastne [...]

O francúzskej a izraelskej minerálke. . .

03.10.2012

Chcela som si v práci kúpiť minerálku. V našom bufete. Chcela som si kúpiť slovenskú minerálku, keďže si o slovenských minerálkach naozaj myslím, že sú kvalitné Pani v bufete sa na mňa zachmúrene pozrela a oznámila mi, že slovenskú vodu nemajú, ale majú nejakú francúzsku a izraelskú, vraj veľmi dobrú, že mám skúsiť. Odmietla som s tým, že sa teda vrátim [...]

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Štatistiky blogu

Počet článkov: 85
Celková čítanosť: 262004x
Priemerná čítanosť článkov: 3082x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy