Založ si blog

Ešte raz k tej nevere (žien)…

Reagujem na komentáre a odkazy k predošlému článku ďalším článkom. Nie, nepísala som o mužskej nevere. Keby som tak chcela spraviť, skôr by som dala článku nadpis 10 rád, ako prežiť manželovu neveru (čo možno raz aj spravím), ale písala som o nevere žien.

Trochu naivne som sa domnievala, že Pani Bovaryovú čítali viacerí, a tak vedia, že táto kniha je o nevernej žene, zúfalo hľadajúcej lásku. Zďaleka nie o mužovi, ktorý má rovnaký problém a onen fatálny životný vzťah nevie nájsť. Priznávam, že som to pravdepodobne v úvode nenapísala dosť jasne, neadresovala som to výhradne ženám. Avšak nazdávam sa, že človek, ktorý spomínaný článok prečítal celý, pochopil, kam svojimi slovami mierim.

Z reakcií mi však jasne vyplynulo, že pri slove nevera sa už akosi automaticky v mužoch i ženách zapne svetielko – chlap. Akoby tí, ktorí neustále podvádzajú, museli byť len oni. Navyše, ak sa k danej téme vyjadrí žena, je nad slnko jasnejšie, že sa naváža do skupiny týchto „promiskuitných tvorov“ iba preto, že ju ten jej poslal k vode. Ako mi napísal istý pán, očakáva sa, že som zúbožená, v teplákoch navlečená harpya, ktorá si svojho manžela s veľkým bruchom a smradľavými ponožkami nevšíma, a to isté robí i on, pretože moja príťažlivosť vyhasla pred dvadsiatimi rokmi. Nebudem nikoho presviedčať o opaku. Mám na sebe skutočne tepláky a manžel má občas na sebe skutočne smradľavé ponožky a z času na čas naozaj je cesnak, ale veľké brucho nemá a ja dokonca nemám vo svojej kozmetickej výbave ani natáčky… Ale je mi jasné, že toto nie je podstatné. Podstatné je to, že v hlavách máme svoje skostrbatené stereotypy, názory, čo sme si prevzali od rodičov, kamarátov, z múdrych kníh typu Muži sú z Marsu… že ich za celý svet nechceme okresať a vlastne načo, keď je to v realite naozaj tak.

Ak sa však mám k téme nevery vyjadriť vo všeobecnosti, myslím si, že ak to človek sám chce spraviť, spraví to. Žiadna žena a žiaden muž v tom svojmu partnerovi/partnerke nedokáže zabrániť. Nepomôžu ani líčidlá, ani zvodná nočná košeľa, ani chvály, ani veľké sumy peňazí, ani dovolenka, ani nič. Môj článok bol o tom, že žena by si mala sama rozmyslieť, či sa jej oplatí byť nevernou. A moja odpoveď na to bola – nie, neoplatí. Nech čokoľvek v tom novom vzťahu hľadá, nenájde to na sto percent. Ale to isté platí aj pre mužov (ak im teda nejde len o ďalšiu čiarku na stene či zvyšovanie populácie Slovenska).

Naše mravné hodnoty sú v nás samých a my sami sme si za ne aj zodpovední.

„Seriálová“ reklama

19.07.2013

Mám rada inovatívne nápady. Mala som rada aj Búrlivé víno. Áno, používam minulý čas, pretože sa mi páčila iba prvá séria, ktorá mala zostať jedinou. Mal to byť seriál v duchu telenovely alebo v duchu klasiky československej seriálovej tvorby, ucelený príbeh, ktorý má hlavu aj pätu, začiatok aj koniec. Aspoň podľa mňa. Nazdávam sa totiž, že akékoľvek umelé [...]

Možno by pomohlo zaviesť nám cenzúru. . .

02.12.2012

…cenzúru na reklamy, cenzúru na zahraničné filmy, o zahraničných televíznych programoch ani nehovoriac. Skrátka, zaviesť cenzúru na všetko, čo nám pripomína, že by sme niečo naviac mohli chcieť, že by sa nám čosi nové a drahšie páčilo. Iba tak je možné, že by sme prestali my, Slováci, obsadzovať popredné priečky v hitparáde pesimistickosti. Prečo sme vlastne [...]

O francúzskej a izraelskej minerálke. . .

03.10.2012

Chcela som si v práci kúpiť minerálku. V našom bufete. Chcela som si kúpiť slovenskú minerálku, keďže si o slovenských minerálkach naozaj myslím, že sú kvalitné Pani v bufete sa na mňa zachmúrene pozrela a oznámila mi, že slovenskú vodu nemajú, ale majú nejakú francúzsku a izraelskú, vraj veľmi dobrú, že mám skúsiť. Odmietla som s tým, že sa teda vrátim [...]

súdne pojednávanie, Mikuláš Černák

Boss bossov pred súdom, aj keď o to nežiadal. Dostane sa Mikuláš Černák na slobodu? Dôkazy stále pribúdajú

25.04.2024 08:00

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.

vojna na Ukrajine, Charkov

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany.

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

vojna na Ukrajine, Bachmut

ONLINE: Pistorius: Rusi už vyrábajú viac zbraní, než potrebujú proti Ukrajine

25.04.2024 06:00, aktualizované: 08:13

Veľká časť toho, čo sa vyrobí v ruských vojenských závodoch, nemieri na front na Ukrajine, ale končí v skladoch, tvrdí nemecký minister obrany Boris Pistorius.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 85
Celková čítanosť: 263266x
Priemerná čítanosť článkov: 3097x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy