Založ si blog

A kvalita našich služieb len klesá a klesá. . .

Kedysi, v časoch dávno minulých, keď nás od západného sveta delila železná opona a balíček švajčiarskych čokolád a instantných polievok som považovala za najväčší luxus vo svojom živote, mi teta hovorievala, aké by to bolo u nás iné, keby tu bolo súkromné podnikanie. Teta strávila na návšteve niekoľko týždňov v onom Švajčiarsku a videla tak iný svet. Verila som jej každé slovo a verím jej ho dodnes, len teda v kontexte Švajčiarska, nie Slovenska. Tu sa to akosi nepodarilo.

Teta zomrela ešte pred revolúciou a jej slová odišli do inej dimenzie spolu s ňou. Súkromné podnikanie u nás nabralo svoje rozmery. Nemala som veľa rokov, keď sa s tou parádou začalo, ale už pri prvých gofrách a hamburgeroch v pouličných stánkoch som si opakovala tetino:

„Bude to len lepšie a lepšie. Podnikanie je o tom, že sa kvalita musí zlepšovať, lebo je tu konkurencia, lebo súkromník v tej konkurencii musí vydržať a obstáť najlepšie.“

Už kvalita spomínaných gofrí však dlho nevydržala. Lekváru na nich bolo čoraz menej a kvalitnú šľahačku vystriedala nekvalitná vodová hmota. Potom stánok zatvorili.

Nedávno sme objavili skvelú reštauráciu. Vynikajúca pizza s chrumkavým šalátom nás vyšla na niekoľko eur a s príjemným pocitom, na ktorý nie sme na Slovensku zvyknutí, sme tam zašli ešte párkrát, pre istotu hneď po sebe. Klientela sa pochopiteľne rozrástla. Na jednej strane ma to celkom potešilo, no na druhej strane som, podľa dlhoročných skúseností, za tým začala tušiť blížiaci sa koniec. A ten nastal už tento piatok. Objednaná pizza stála viac, no čo však bolo ešte horšie, prišla na stôl až po trištvrte hodine a celá obhorená. Mozzarelu vystriedal ledabolo nahádzaný syr, po zvyšných ingredienciách sme len tak matne pátrali. Asi tušíte správne, že opakovať návštevu v tejto reštaurácii sa mi už viackrát nechce.

Rozumela som tetiným slovám o zvyšovaní kvality. Rozumela som pointe súkromného podnikania aj prvým ponovembrovým reklamám na švajčiarske výrobky. Pamätám si dodnes, ako v nich tím ochutnávačov firmy Nestlé oblizoval varechy. Lenže, čo platí pre Švajčiarsko, je na míle vzdialené nám. Viacerí ľudia mi povedali, že je to tak iba preto, lebo slovenskí podnikatelia chcú rýchlo a lacno zarobiť a že sa nemám nad tým čudovať, lebo tým strácam vlastnú energiu… Ale…

Ale ak sa všetci prestaneme čudovať a budeme takto prijímať, čo sa tu deje, bude to stále (pochopiteľne, bez zábran) iba horšie a horšie. A tak si z našej malej krajinky bez akejkoľvek námahy spraví zvyšok Európy ešte väčšiu odpadovú žumpu, akú z nás spravil doteraz…

„Seriálová“ reklama

19.07.2013

Mám rada inovatívne nápady. Mala som rada aj Búrlivé víno. Áno, používam minulý čas, pretože sa mi páčila iba prvá séria, ktorá mala zostať jedinou. Mal to byť seriál v duchu telenovely alebo v duchu klasiky československej seriálovej tvorby, ucelený príbeh, ktorý má hlavu aj pätu, začiatok aj koniec. Aspoň podľa mňa. Nazdávam sa totiž, že akékoľvek umelé [...]

Možno by pomohlo zaviesť nám cenzúru. . .

02.12.2012

…cenzúru na reklamy, cenzúru na zahraničné filmy, o zahraničných televíznych programoch ani nehovoriac. Skrátka, zaviesť cenzúru na všetko, čo nám pripomína, že by sme niečo naviac mohli chcieť, že by sa nám čosi nové a drahšie páčilo. Iba tak je možné, že by sme prestali my, Slováci, obsadzovať popredné priečky v hitparáde pesimistickosti. Prečo sme vlastne [...]

O francúzskej a izraelskej minerálke. . .

03.10.2012

Chcela som si v práci kúpiť minerálku. V našom bufete. Chcela som si kúpiť slovenskú minerálku, keďže si o slovenských minerálkach naozaj myslím, že sú kvalitné Pani v bufete sa na mňa zachmúrene pozrela a oznámila mi, že slovenskú vodu nemajú, ale majú nejakú francúzsku a izraelskú, vraj veľmi dobrú, že mám skúsiť. Odmietla som s tým, že sa teda vrátim [...]

ján slota

Obnovený proces v korupčnej kauze Jána Slotu prerušili

26.04.2024 11:21

Kým Ústavný súd SR nerozhodne, dovtedy bude konanie prerušené. Prokurátor voči tomu podal sťažnosť.

Slávnostné otvorenie DSB observatória v Bratislave

VIDEO: Bratislava má prvú hvezdáreň, zložili sa na ňu sponzori a nadšenci. Neskôr privíta aj širokú verejnosť

26.04.2024 10:55

Na Deutsche Schule Bratislava slávnostne otvorili prvú hvezdáreň v Bratislave - DSB Observatórium.

Polícia SR

Nastúpila do MHD a domov sa už nevrátila. Polícia pátra po 14-ročnej Liliane

26.04.2024 10:44

Žilinskí policajti žiadajú verejnosť o pomoc.

Viktor Orbán

Gyöngyösi: Orbán je nepriateľ národa, premenil Maďarsko na diktatúru. Budapešť by nemala zabudnúť na sovietske tanky

26.04.2024 10:40

Myslím, že sme sa v Maďarsku vrátili do boľševických časov, tvrdí predseda strany Jobbik.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 85
Celková čítanosť: 263316x
Priemerná čítanosť článkov: 3098x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy