Založ si blog

Uvoľniť miesto či nie?

Už v materskej škole nás učili, že starším ľuďom treba v mestskej doprave, v autobuse alebo vo vlaku uvoľniť miesto. Neskôr k tomu pripočítali aj tehotné ženy. V škôlke o nich nehovorili, asi pre istotu, aby sme za zbytočne nezačali vypytovať. Tak či tak som bola od detstva presvedčená, že ide o zákon nemenný, ktorým sa teda mienim celý život riadiť.

Najaktuálnejšie sa mi vždy pripomenie, keď vidím vo dverách autobusu staršiu pani, nervóznu staršiu pani, pre spresnenie, veľmi nervóznu, mykajúcu svojou paličkou zľava doprava a sprava doľava, až kým nenarazí do niekoho, kto sa spamätá a zo sedadla vstane. Častokrát ide o prípady, keď je v onom autobuse okrem daného obsadeného miesta aj veľa voľného, ku ktorému by sa pri troche snahy dotyčná osoba ľahko dostala. Ale toto je už ten extrém, v podstate lichotivý, pretože človek aspoň na rovinu vie, že má vstať a nemusí sa pred konštatovaním „Sadnite si!“ umárať vnútornými otázkami typu – urazím alebo neurazím túto osobu.

Áno, čím ďalej tým častejšie a častejšie sa mi totiž stáva, že na mňa po postavení sa ktosi prudko zazrie alebo zazrie na iného človeka, ktorý mu takto miesto uvoľňuje. Snáď ešte horším prípadom je, keď sa človek, čo mu bolo práve uvoľnené sedadlo, celý zapýri a od hanby nevie, čo spraviť. Moja mama mi sama povedala, že snáď nie je ešte taká stará, aby jej ktosi dával v mhd prednosť a moja kamarátka upadla do depresie z toho, že buď vyzerá staro, alebo tehotne, lebo muž približne v jej veku sa pred ňou pekne krásne úctivo postavil… a vôbec to nevyzeralo tak, že by ju týmto gestom chcel zbaliť. Nuž, povedzme si na rovinu, teda poviem si to ja, ani mňa by takáto situácia netešila. I keď nedávno mi istý opitý pán naozaj chcel uvoľniť svoje miesto, no aspoň som to mohla „zvaliť“ na jeho netriezvy stav.

Čiže, suma sumárum, mnohokrát neviem, čo je správne. Niekedy, keď unavená cestujem z práce domov a nohy si takmer necítim, snažím sa skutočne z mysle vymazať svoj sľub z materskej školy, vravím si tak sama pre seba, že i ja mám právo sedieť, a potom možno tým spravím tej panej nado mnou, ktorá strávila peknú polhodinku líčením sa aj nejakú tu službu – dám jej jasne najavo, že vyzerá stále sviežo a mlado. Nečudujte sa preto, milí starší spoluobčania, že pred vami mládež nestojí v pozore a skúste sa na to pozrieť aj inak. Možno je za tým, čo vy nazývate neslušnosťou, iba rozpačitosť a možno pravý opak – ktosi si nie je úplne istý, či by vás nezaradil do kategórie tých mladších, a chce byť iba veľmi, veľmi slušný… A ak by to tak aj práve nebolo, čo na tom, treba to tak aspoň brať a i na túto situáciu sa pozrieť z tej lepšej stránky. 🙂

„Seriálová“ reklama

19.07.2013

Mám rada inovatívne nápady. Mala som rada aj Búrlivé víno. Áno, používam minulý čas, pretože sa mi páčila iba prvá séria, ktorá mala zostať jedinou. Mal to byť seriál v duchu telenovely alebo v duchu klasiky československej seriálovej tvorby, ucelený príbeh, ktorý má hlavu aj pätu, začiatok aj koniec. Aspoň podľa mňa. Nazdávam sa totiž, že akékoľvek umelé [...]

Možno by pomohlo zaviesť nám cenzúru. . .

02.12.2012

…cenzúru na reklamy, cenzúru na zahraničné filmy, o zahraničných televíznych programoch ani nehovoriac. Skrátka, zaviesť cenzúru na všetko, čo nám pripomína, že by sme niečo naviac mohli chcieť, že by sa nám čosi nové a drahšie páčilo. Iba tak je možné, že by sme prestali my, Slováci, obsadzovať popredné priečky v hitparáde pesimistickosti. Prečo sme vlastne [...]

O francúzskej a izraelskej minerálke. . .

03.10.2012

Chcela som si v práci kúpiť minerálku. V našom bufete. Chcela som si kúpiť slovenskú minerálku, keďže si o slovenských minerálkach naozaj myslím, že sú kvalitné Pani v bufete sa na mňa zachmúrene pozrela a oznámila mi, že slovenskú vodu nemajú, ale majú nejakú francúzsku a izraelskú, vraj veľmi dobrú, že mám skúsiť. Odmietla som s tým, že sa teda vrátim [...]

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 85
Celková čítanosť: 262970x
Priemerná čítanosť článkov: 3094x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy