Založ si blog

Prečo je všetko také drahé?

Neviem, skutočne neviem, a tak sa s touto otázkou neustále obraciam na svojich známych v nádeji, že aspoň raz sa dozviem odpoveď, ktorá mi toto akési náhle, hoci takticky nenápadne maskované zvýšenie cien potravín na Slovensku vysvetlí.

„Všetko musí zdražieť. Vždy to tak bolo a bude. To je prirodzený rast. Čo spravíme?“

„Zvýšená DPH a potom aj prázdna štátna kasa, odniekiaľ to treba naplniť.“

„Ľudia kupujú, tak sa ceny zvyšujú. Je to normálne. Máme na výber?“

„Aj ty si si to všimla? Ja za 10 eur dnes už nespravím normálny nákup pre rodinu. Tamto vhodím do koša, tamto a ešte toto treba a pri pokladni potom omdlievam. A tak sa obraciam, ako môžem, kým môžem… Asi kríza!“

Takýchto nejakých odpovedí som sa dočkala. Ale nestačia mi. Samozrejme, že mi nestačia. Pri cene chleba neverím vlastným očiam, neverím im ani pri pohľade na cukrovinky. Najlacnejšia napolitánka je dnes dvakrát taká drahá ako pred rokom, a to sa o jej kvalite nebudem ani zmieňovať. Jogurt, ktorý donedávna stál 39 centov, dnes stojí 69, ak chce človek kvalitný s kúskami tvarohu, nech si naň pripraví celé euro. Minerálna voda sa donedávna dala v akcii kúpiť pod tridsať centov, dnes je v akcii za svoju pôvodnú cenu, i to mám podozrenie, že navýšenú. Rovnako tak je to so salámou, mäsom, maslom, dokonca aj s pečivom, ktoré má možno iný tvar ako klasický rožok, ale tým svojím tvarom si na seba zarobilo o päť až desať centov viac. Porovnanie hmotnosti rožka a tvarovanej žemličky som nikde nenašla. Myslím však, že výrazný rozdiel v nich nebude.

Že hovorím o centoch a trápia ma „drobáky“? Áno, trápia a ešte ako! Keď sa totiž pozriem do svojej peňaženky, tak v nej pomaly nič iné ani nevidím. Výpočet na dni do výplaty je neúprosný. Dní je veľa, obnos na deň predstavuje doslova pár eur. Taká je realita, a to zďaleka nielen moja. Keď som svoju finančnú situáciu porovnala s ostatnými, bola som ešte šťastná, lebo mnohí sú na tom oveľa horšie. Toľkí ľudia o plate 500 eur len snívajú, toľkí (napr. na východnom Slovensku) snívajú aj o plate 300 eur. Že sa to prieči slovenskej minimálnej mzde? Prieči! A? Koho z tých, ktorých by to malo, to už len zaujíma?! A tí, ktorí konečne v júli dostali svoj aprílový plat, sú vôbec radi, že sú radi a majú na špekačky na opekačku pod lesom. Ha, ha, ha, o nejakej dovolenke pri mori, hoci aj pod stanom, už ani len nesnívajú… O výške slovenského vraj priemerného platu snáď ani nepočuli, lebo ak by počuli, buď by sa začali váľať po zemi od smiechu, alebo by sa veľmi nahnevali…

Keďže mi moji známi na otázku, prečo je všetko také drahé, neodpovedali, skúšam ešte blog. Ak sa i tak nedozviem odpoveď, ktorá by mi stačila, rozmýšľam, že napíšem kamsi na Úrad vlády. Pani premiérke? Ministrovi financií? Dostane sa môj list vôbec k nim?

Nuž, poraďte, čo robiť. Lebo robiť čosi treba! Jedno jediné, na čom sme sa všetci svorne zhodli, bolo, že kým sa tu budeme spokojne tváriť, že nám nič nevadí, že si necháme na chrbte aj polená lámať a že cena chlebíka môže porásť až do piatich eur, nič sa nikdy k lepšiemu nezmení.

„Seriálová“ reklama

19.07.2013

Mám rada inovatívne nápady. Mala som rada aj Búrlivé víno. Áno, používam minulý čas, pretože sa mi páčila iba prvá séria, ktorá mala zostať jedinou. Mal to byť seriál v duchu telenovely alebo v duchu klasiky československej seriálovej tvorby, ucelený príbeh, ktorý má hlavu aj pätu, začiatok aj koniec. Aspoň podľa mňa. Nazdávam sa totiž, že akékoľvek umelé [...]

Možno by pomohlo zaviesť nám cenzúru. . .

02.12.2012

…cenzúru na reklamy, cenzúru na zahraničné filmy, o zahraničných televíznych programoch ani nehovoriac. Skrátka, zaviesť cenzúru na všetko, čo nám pripomína, že by sme niečo naviac mohli chcieť, že by sa nám čosi nové a drahšie páčilo. Iba tak je možné, že by sme prestali my, Slováci, obsadzovať popredné priečky v hitparáde pesimistickosti. Prečo sme vlastne [...]

O francúzskej a izraelskej minerálke. . .

03.10.2012

Chcela som si v práci kúpiť minerálku. V našom bufete. Chcela som si kúpiť slovenskú minerálku, keďže si o slovenských minerálkach naozaj myslím, že sú kvalitné Pani v bufete sa na mňa zachmúrene pozrela a oznámila mi, že slovenskú vodu nemajú, ale majú nejakú francúzsku a izraelskú, vraj veľmi dobrú, že mám skúsiť. Odmietla som s tým, že sa teda vrátim [...]

Štefan Harabin

Harabin vyzval ľudí, aby išli voliť. Svoj hlas dá Pellegrinimu

28.03.2024 09:00

Podľa Harabina sa Pellegrini prihlásil k častiam programu, ktorý presadzoval v prvom kole.

Vladimir Putin

Rusko nezaútočí na Pobaltie, Poľsko či Česko, je to úplný nezmysel, ide len o strašenie ľudí, tvrdí Putin

28.03.2024 08:00, aktualizované: 08:28

"Voči týmto štátom nemáme žiadne agresívne úmysly," povedal ruský prezident.

Joe Lieberman

Zomrel Joe Lieberman, bývalý demokratický senátor a kandidát na viceprezidenta

28.03.2024 07:42

Vo veku 82 rokov zomrel dlhoročný americký senátor a vplyvná, hoci kontroverzná osoba v rámci Demokratickej strany.

Škola / Školstvo / Žiak /

Školákom sa začali veľkonočné prázdniny, do lavíc sa vrátia o týždeň

28.03.2024 07:30

Veľkonočné prázdniny sú pre školákov posledným dlhším voľnom pred koncom školského roka.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 85
Celková čítanosť: 261939x
Priemerná čítanosť článkov: 3082x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy