Založ si blog

Zmeňte sa na celebritu!

Bola som schopná od nadšenia šalieť, keď som sa vo svojich trinástich rokoch na prvom vydupanom koncerte, a to práve na koncerte svojho vtedajšieho najväčšieho idolu (Paľa Haberu), dostala do prvých radov. Podobne som šalela, keď som si vypýtala za budovou miestneho kultúrneho domu od Martina Nikodýma podpis. Takéto stavy ma už dnes obchádzajú. Teoreticky prežiť ich nanovo možné je, ak by som sa ocitla na hollywoodskom udeľovaní Oskara alebo by si ku mne prisadol Johnny Depp, ale inak nepoznám jedinú slovenskú tzv. celebritu, ktorá by vo mne spustila oný nával endorfínov. Ešte aj Jána Koleníka som nedávno pri našej vrátnici v práci prehliadla a skôr som si všimla kameru, ktorou natáčal pri ňom stojaci kameraman. Nie, nepoznám hviezdu z radov slovenských tvárí, čo by ma dokázala psychicky kamsi uniesť. Alebo teda, aj áno, poznám, ale… je to trochu inak!

Vďaka internetu – vďaka blogom, flogom a dokonca aj vďaka facebooku – som spoznala tvorbu a príspevky niekoľkých ľudí, s ktorými sa osobne nepoznám. Sledujem ich pokroky, ich prejavy, názory i postrehy a vrývajú sa mi pod kožu tak silne, až ma to núti zakaždým si ich dielka či minidielka prezerať, čítať, preskúmať. Sú to ľudia, čo majú charizmu, čo si vedia prirodzene vybudovať imidž, za ktorý ich obdivujem. Ak sa mi potom stane, že ich zhodou náhod osobne stretnem (a práve jedno také stretnutie som absolvovala tento týždeň), cítim sa podobne ako kedysi na Haberovom koncerte, ba dokonca spokojnejšie ako po krátkom dialógu s Nikodýmom. Sedím si tak a obdivujem, ako sa v mnohých veciach zhodneme, ako sa človek, ktorého meno a tvorba vám je taká známa, pred vami otvára, hovorí o sebe a jeho takmer obyčajný životný príbeh vnímate ako story zo životopisov najznámejších hviezd. Je pre vás fascinujúci, inšpirujúci a viete, že i iným by mal čo povedať. Pýtate sa sami seba, prečo v novinách čítate o zásnubách a rozchodoch tých, ktorí sú vám úplne ukradnutí, a takéto životné cesty plné ľudského odhodlania, pádov a víťazstiev zostávajú nepovšimnuté. Chcete sa s nimi podeliť, ale nechcete zasiahnuť súkromie človeka, ktorého považujete za svoju veľkú inšpiráciu…

V piatok večer som bola v reštaurácii s manželom. Pri vedľajšom stole sedeli dva páry, a hoci sa cudzie rozhovory nemajú počúvať, nedalo sa inak. Jedna zo žien sa nahlas a opakovane sťažovala, že jej manžel (oproti sediaci muž sledujúci viac správy v televízore na stene ako ju) každý večer zoberie paplón a odíde na noc do obývačky. Zúfalstvo v jej hlase bolo zjavné, manželova odozva nijaká. Akurát tak predniesol zopár citosloviec, ktorými ju ešte silnejšie deprimoval. Druhý pár na tom nebol lepšie. Zahľadela som sa na tieto ženy. Tak veľmi sa podobali. Obe mali nevýrazné vlasy v ledabolo uviazanom cope, obe mali šedé roláky a na sebe hrubé vlnené vesty ešte nevýraznejšej farby. Sedeli zhrbené, utrápené, v očiach sa im zračili všetky negatívne pocity, čo si viem predstaviť. Prišlo mi ich ľúto, lenže… prečo, prečo sa takéto ženy sami od seba nepostavia svojmu „osudu“, prečo si neoblečú šaty, na ktoré mali pri svojej postave oveľa lepšie predpoklady ako napr. ja, prečo si nedajú z vlasov dole gumičku a neprekvapia manžela účesom, ktorý by mu od televíznej obrazovky odtrhol zrak? Prečo nerobia veci, ktoré ich bavia a napĺňajú? Prečo si nevytvoria imidž, čo bude len ich, taký osobný, svojský, ale ktorý manželovi dá najavo, že sú sami sebou a on je ten, čo ich musí dobýjať? Veď podľa tónu ich zúfalého hlasu by dali všetko pre to, aby si nanovo získali svojho muža. Tak prečo pre to čosi nespravia?

Ľudia, ktorých považujem ja za inšpiratívne celebrity, sú jedineční práve tým, že sa neboja zostať sami sebou a zdokonaľovať sa v tom. A práve tým pútajú pozornosť svojho okolia. Netvrdím, že každý človek musí písať články, fotiť, uverejňovať príspevky na sociálnych sieťach, ale existuje množstvo iných vecí, pre ktoré sa môže stať takou malou súkromnou hviezdou. Je zvláštne, že ľudia, ktorých za tie celebrity považujem ja, nikdy neplačú, že si ich manželia alebo priatelia nevšímajú, že ich ignorujú a podkopávajú pod čiernu zem. Isto, aj v ich vzťahoch sú nezhody, ani im nevychádza všetko podľa predstáv, ale keďže ich život je pestrejší a farebnejší, keďže s mnohými vecami zápasili tak dlho a v mnohých stihli aj vyhrať, vedia, že slabým zúfalým hlasom nezískajú nič a že svojimi sťažnosťami sa nikam nedostanú. Naďalej bojujú v sebe, ale svetu ukazujú tú lepšiu stránku so všetkým tým, čo sa im kedy podarilo.

Želám si, aby obe ženy z reštaurácie tento článok čítali a našli v sebe to, čím sa vedia odlíšiť od svojho okolia. Aby našli sami seba. Želám si, aby som ich čoskoro znovu v tej reštaurácii stretla, ale už so spokojnejším výrazom na tvári a s vystretým chrbtom. Želám si, aby sa nebáli nechať viať vietor vo svojich vlasoch a spoznať to, čo si (aj pre ne) z neznámych príčin zo života uberajú… Nech pochopia, že nie je všetko o Mariane Ďurianovej a o jej podobných, ale práve o nich… o nás. Minimálne v tom našom malom mikrosvete. Ale to nám predsa k tomu nášmu šťastiu stačí.

„Seriálová“ reklama

19.07.2013

Mám rada inovatívne nápady. Mala som rada aj Búrlivé víno. Áno, používam minulý čas, pretože sa mi páčila iba prvá séria, ktorá mala zostať jedinou. Mal to byť seriál v duchu telenovely alebo v duchu klasiky československej seriálovej tvorby, ucelený príbeh, ktorý má hlavu aj pätu, začiatok aj koniec. Aspoň podľa mňa. Nazdávam sa totiž, že akékoľvek umelé [...]

Možno by pomohlo zaviesť nám cenzúru. . .

02.12.2012

…cenzúru na reklamy, cenzúru na zahraničné filmy, o zahraničných televíznych programoch ani nehovoriac. Skrátka, zaviesť cenzúru na všetko, čo nám pripomína, že by sme niečo naviac mohli chcieť, že by sa nám čosi nové a drahšie páčilo. Iba tak je možné, že by sme prestali my, Slováci, obsadzovať popredné priečky v hitparáde pesimistickosti. Prečo sme vlastne [...]

O francúzskej a izraelskej minerálke. . .

03.10.2012

Chcela som si v práci kúpiť minerálku. V našom bufete. Chcela som si kúpiť slovenskú minerálku, keďže si o slovenských minerálkach naozaj myslím, že sú kvalitné Pani v bufete sa na mňa zachmúrene pozrela a oznámila mi, že slovenskú vodu nemajú, ale majú nejakú francúzsku a izraelskú, vraj veľmi dobrú, že mám skúsiť. Odmietla som s tým, že sa teda vrátim [...]

remišová

Remišová: Konanie premiéra vykazuje známky zastrašovania súdnej moci

25.04.2024 13:50

Remišová to uviedla v reakcii na utorkovú kontrolu rezortu spravodlivosti na najvyššom súde.

SR súdy Kuffovci napadnutie farmár POX

Pojednávanie s Kuffovcami bude pokračovať v júli

25.04.2024 13:18

Súdny proces pokračoval výpoveďou ďalšej svedkyne.

Most v Poprade

V Poprade hrozí, že skolabuje doprava. Pomôcť má bezplatná jazda po diaľnici okolo mesta

25.04.2024 12:45

Je to problém, ktorý trápi vodičov v Poprade už roky. Štvorprúdovka vedúca z centra mesta do Kežmarku sa pod železničným mostom zužuje do dvoch pruhov.

polícia

Opitý vodič zdemoloval tri autá, nafúkal takmer 2,7 promile

25.04.2024 12:19

Škodu na vozidlách predbežne vyčíslili na približne 4 200 eur.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 85
Celková čítanosť: 263280x
Priemerná čítanosť článkov: 3097x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy