Založ si blog

Je facebook naozaj strata času?

O sociálnych sieťach bolo toho napísaného už veľa. Vznikli dokonca krátke filmy, ktoré poukazovali na nereálnosť vzťahov, reakcií a póz, do ktorých sa ľudia na internete štylizujú.

Sama však facebook zastávam. Nie preto, že by som potrebovala denno-denne oznamovať svetu, kde som bola a kam sa chystám, nie preto, že by som z každej akcie uverejňovala 50 fotiek alebo sa vŕtala vo fotkách svojich „frendov“ v dobrej nádeji objaviť čosi zaujímavé až bulvárne, nie preto, že neviem čo s voľným časom, a tak pestujem záhony ovocia vo farmville… Nie, jednoducho si myslím, že ak má človek rozum a vie, prečo sa na danú sieť prihlásil, môže to byť pre neho veľmi užitočné.

Na facebooku sa kontaktujem s ľuďmi, s ktorými by som sa rozprávala beztak, iba by som za iných okolností minula neuveriteľné množstvo peňazí za sms či telefonáty. Môžem tu vidieť umeleckú tvorbu priateľov, o ktorých prácu sa zaujímam. Nemusím strácať čas prezeraním ich niekoľkých blogov, flogov a iných stránok, ale všetko sa mi to tam naservíruje priamo na ploche. A koniec-koncov, ak potrebujem dať vedieť nejakú informáciu (súvisiacu s prácou) do pozornosti kolegom, spravím tak bez toho, aby som opäť strácala čas (a peniaze) písaním správ cez telefón. Facebook mi zjednodušuje život a hoci som sa viackrát pohrávala s myšlienkou, podobne ako niektorí moji známi, že sa tam jednoducho už neprihlásim, prišlo mi to sebecké voči ľuďom, na ktorých mi záleží.

Áno, môže sa zdať, že strácam reálny kontakt s priateľmi, že si jednoducho nesadneme na kávu a nepokecáme, že nevyjdeme spolu do prírody, že nerobíme kopu vecí, a len čumíme bezducho do obrazovky, ale – po pravde – práve vďaka facebooku sa s mnohými predsa len stretnem a ak nie, aspoň prehodíme aké-také slovo cez onen spomínaný monitor. Problém je v tom, že ja nie som veľmi spoločenský typ, a tak, ak by tejto sociálnej siete nebolo, rovnako tak (ne)sedím na káve, na pive, v kine a kdekoľvek inde ako doteraz. Len by som možno nevedela o mnohých dobrých knihách, filmoch, pesničkách, výstavách a pod.

Jedinú vec, ktorú facebooku môžem vytknúť, je to, že viaceré mladé „babenky“ v skutku riešia naozaj skoro celý svoj intímny život práve tu. Verejne sa vyspovedajú, vyplačú, vynadávajú, hodia na nástenku fotky vo všetkých svojich pózach, zahalené i odhalené, každý týždeň s iným priateľom. Volám to duševný exhibicionizmus alebo promiskuita (podľa toho, k čomu majú bližšie). Lenže v tomto prípade nie je problémom samotná sociálna sieť, ale skôr duševný stav daného pubertálneho či adolescentného jedinca. Za tým by som však hľadala hlavne rodinu. Tá tvorí alfu i omegu toho, kam dieťa v živote vyštartuje a kam sa i dostane. A pokiaľ v niektorej fáze tohto letu zablúdi, rodič by mal aspoň tušiť, že niečo nie je v poriadku… Lenže to je už na iný článok. Snáď nabudúce :).

„Seriálová“ reklama

19.07.2013

Mám rada inovatívne nápady. Mala som rada aj Búrlivé víno. Áno, používam minulý čas, pretože sa mi páčila iba prvá séria, ktorá mala zostať jedinou. Mal to byť seriál v duchu telenovely alebo v duchu klasiky československej seriálovej tvorby, ucelený príbeh, ktorý má hlavu aj pätu, začiatok aj koniec. Aspoň podľa mňa. Nazdávam sa totiž, že akékoľvek umelé [...]

Možno by pomohlo zaviesť nám cenzúru. . .

02.12.2012

…cenzúru na reklamy, cenzúru na zahraničné filmy, o zahraničných televíznych programoch ani nehovoriac. Skrátka, zaviesť cenzúru na všetko, čo nám pripomína, že by sme niečo naviac mohli chcieť, že by sa nám čosi nové a drahšie páčilo. Iba tak je možné, že by sme prestali my, Slováci, obsadzovať popredné priečky v hitparáde pesimistickosti. Prečo sme vlastne [...]

O francúzskej a izraelskej minerálke. . .

03.10.2012

Chcela som si v práci kúpiť minerálku. V našom bufete. Chcela som si kúpiť slovenskú minerálku, keďže si o slovenských minerálkach naozaj myslím, že sú kvalitné Pani v bufete sa na mňa zachmúrene pozrela a oznámila mi, že slovenskú vodu nemajú, ale majú nejakú francúzsku a izraelskú, vraj veľmi dobrú, že mám skúsiť. Odmietla som s tým, že sa teda vrátim [...]

blinken

Vojaci USA odchádzajú z Nigeru. Krajina sa zbližuje s Ruskom

20.04.2024 06:07

Spojené štáty v piatok súhlasili so stiahnutím svojich viac ako 1000 vojakov z Nigeru a ukončením svojej prítomnosti v tejto krajine.

kastiel cunovo

Mestá a obce kritizujú nápad rezortu kultúry. Odkazujú: predaj pamiatok je zložitý, novinky situáciu zhoršia

20.04.2024 06:00

Rezort pripustil, že nemá v rozpočte vyčlenené prostriedky na ich kúpu a doteraz si predkupné právo neuplatnil ani raz.

Russia International Women's Day

Putin stratil na Ukrajine už oveľa viac vojakov ako Brežnev v Afganistane. A koľko padlých má Zelenskyj?

20.04.2024 06:00

Ukrajinci tvrdia, že zlikvidovali viac ako 450-tisíc Rusov. Moskva však hovorí len o 6-tisícoch svojich padlých. K reálnemu údaju sa asi priblížila BBC.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 85
Celková čítanosť: 262961x
Priemerná čítanosť článkov: 3094x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy