„Seriálová“ reklama

19. júla 2013, parslov, Nezaradené

Mám rada inovatívne nápady.

Mala som rada aj Búrlivé víno.

Áno, používam minulý čas, pretože sa mi páčila iba prvá séria, ktorá mala zostať jedinou. Mal to byť seriál v duchu telenovely alebo v duchu klasiky československej seriálovej tvorby, ucelený príbeh, ktorý má hlavu aj pätu, začiatok aj koniec. Aspoň podľa mňa. Nazdávam sa totiž, že akékoľvek umelé „naťahovanie“ všetkému iba škodí. Nuž, ale zisk je zisk a vidina ešte vyššieho výnosu je veľmi lákavá. Prečo nekašľať na kvalitu? Prečo nepokaziť to, čo sa tvorcom konečne podarilo?
Ako som spomínala, mám rada inovatívne nápady. A mala som teda rada aj Búrlivé víno.

Prehrýzala som sa dokonca aj onou druhou sériou, presviedčajúc sama seba, že mi neprekážajú nové postavy, nezmyselne vykonštruované situácie, cielene dramaticky a trochu viditeľne nasilu vytvorený dej, kým… sa inovatívnym tvorcom nepodaril zázrak v podobe skutočne „excelentného“ zapasovania reklamy do dialógov.
Ospravedlňujem sa, že necitujem presne, ale nedokážem si túto časť pozrieť znovu. Z prostého dôvodu: od hnevu. Musím teda iba parafrázovať:

„Ty máš poistenie v Allianzi?“ „Áno, celý deň som bola v Allianzi a predstav si, dalo sa to vybaviť z pohodlia domova cez telefón!“ „Neuveriteľné! A to si v Allianzi poistila celý dom?“ „Áno, aj záhradu a búdu pre psa.“

atď.

Skutočne oceňujem inovatívne nápady inovatívnych tvorcov, ale čo je veľa, to je dosť. Nielenže jeden diel seriálu pozerám – vďaka reklamným blokom – skoro dvakrát tak dlho, ako by sa patrilo, ale… počuť počas samotného seriálu povolenú „podprahovú“ reklamu mi príde ako trúfalý výsmech mňa samej, ako bezočivá facka naivnému divákovi.

A ak je takéto uvedenie prezentácie bežnou praxou, načo potom televízie robia tie zbytočné reklamné pauzy? Zapasujme to všetko pekne – krásne do deja:

„Jeej, ty ješ na raňajky Danone jogurt s príchuťou jahoda?“ „Áno, veľmi mi chutí, má skutočne obrovské kúsky ovocia. Ale pozri… prečítaj si tento článok v Pravde!“ „Och, to je úžasné. Tie články v Pravde sú také aktuálne.“ „Veru sú. A prišiel už Martin na novej Toyote?“…

Bolo by to úžasné. Inovatívne. A také moderné. A možno by niektorým divákom ani po desiatej sérii nesvitlo, prečo už niekoľko rokov jedia/pozerajú/nakupujú presne to, čo postavy ich obľúbeného seriálu.