Založ si blog

“Seriálová” reklama

Mám rada inovatívne nápady.

Mala som rada aj Búrlivé víno.

Áno, používam minulý čas, pretože sa mi páčila iba prvá séria, ktorá mala zostať jedinou. Mal to byť seriál v duchu telenovely alebo v duchu klasiky československej seriálovej tvorby, ucelený príbeh, ktorý má hlavu aj pätu, začiatok aj koniec. Aspoň podľa mňa. Nazdávam sa totiž, že akékoľvek umelé „naťahovanie“ všetkému iba škodí. Nuž, ale zisk je zisk a vidina ešte vyššieho výnosu je veľmi lákavá. Prečo nekašľať na kvalitu? Prečo nepokaziť to, čo sa tvorcom konečne podarilo?
Ako som spomínala, mám rada inovatívne nápady. A mala som teda rada aj Búrlivé víno.

Prehrýzala som sa dokonca aj onou druhou sériou, presviedčajúc sama seba, že mi neprekážajú nové postavy, nezmyselne vykonštruované situácie, cielene dramaticky a trochu viditeľne nasilu vytvorený dej, kým… sa inovatívnym tvorcom nepodaril zázrak v podobe skutočne „excelentného“ zapasovania reklamy do dialógov.
Ospravedlňujem sa, že necitujem presne, ale nedokážem si túto časť pozrieť znovu. Z prostého dôvodu: od hnevu. Musím teda iba parafrázovať:

„Ty máš poistenie v Allianzi?“ „Áno, celý deň som bola v Allianzi a predstav si, dalo sa to vybaviť z pohodlia domova cez telefón!“ „Neuveriteľné! A to si v Allianzi poistila celý dom?“ „Áno, aj záhradu a búdu pre psa.“

atď.

Skutočne oceňujem inovatívne nápady inovatívnych tvorcov, ale čo je veľa, to je dosť. Nielenže jeden diel seriálu pozerám – vďaka reklamným blokom – skoro dvakrát tak dlho, ako by sa patrilo, ale… počuť počas samotného seriálu povolenú „podprahovú“ reklamu mi príde ako trúfalý výsmech mňa samej, ako bezočivá facka naivnému divákovi.

A ak je takéto uvedenie prezentácie bežnou praxou, načo potom televízie robia tie zbytočné reklamné pauzy? Zapasujme to všetko pekne – krásne do deja:

„Jeej, ty ješ na raňajky Danone jogurt s príchuťou jahoda?“ „Áno, veľmi mi chutí, má skutočne obrovské kúsky ovocia. Ale pozri… prečítaj si tento článok v Pravde!“ „Och, to je úžasné. Tie články v Pravde sú také aktuálne.“ „Veru sú. A prišiel už Martin na novej Toyote?“…

Bolo by to úžasné. Inovatívne. A také moderné. A možno by niektorým divákom ani po desiatej sérii nesvitlo, prečo už niekoľko rokov jedia/pozerajú/nakupujú presne to, čo postavy ich obľúbeného seriálu.

Možno by pomohlo zaviesť nám cenzúru. . .

02.12.2012

...cenzúru na reklamy, cenzúru na zahraničné filmy, o zahraničných televíznych programoch ani nehovoriac. Skrátka, zaviesť cenzúru na všetko, čo nám pripomína, že by sme niečo naviac mohli viac »

O francúzskej a izraelskej minerálke. . .

03.10.2012

Chcela som si v práci kúpiť minerálku. V našom bufete. Chcela som si kúpiť slovenskú minerálku, keďže si o slovenských minerálkach naozaj myslím, že sú kvalitné Pani v bufete sa na mňa viac »

Vyhrať? Nie, ďakujem. . . radšej klincom do oka!

19.09.2012

(alebo otvorený list tým, ktorí schválili ďalší nezmyselný zákon) Zastavil sa mi rozum. Zdravotná poisťovňa odo mňa pýta 40 eur! Za čo? Prvotné zdesenie vystriedalo rozčúlenie. Po zistení, viac »

Emmanuel Macron, Paríž, Sarcelles, prezident, voľby

Voľby vo Francúzsku: Favorit je jasný, víťaz neistý

28.04.2017 14:00

Ani Le Penová, ani Macron. Do ulíc Paríža a niektorých francúzskych miest vyšli vo štvrtok stovky stredoškolákov, ktorí pred druhým kolom prezidentských volieb necítia hrozbu nástupu extrémizmu v podobe šéfky krajnej pravice Marine Le Penovej.

Plyn, Varič, Horák

Ukrajina začala odoberať zo Slovenska menej plynu

28.04.2017 13:49

Ukrajina začala zo Slovenska odoberať menej zemného plynu. V apríli to už bola len približne štvrtina objemu, ktorý odobrala v I. štvrťroku.

fico, richter

Fico: Slovensku sa ekonomicky darí. Pocíti to každý Slovák

28.04.2017 13:35

Vláda chce výraznejšie zvýšiť minimálnu mzdu, zaviesť štedrejšie odmeňovanie za prácu v noci či stanoviť príplatky za prácu v sobotu a nedeľu.

lieky, lekáreň

Bratislavská župa bude označovať ordinácie a lekárne špeciálnou nálepkou

28.04.2017 13:23

Bratislavský samosprávny kraj (BSK) spustil pilotný projekt dobrovoľného označovania ordinácií a lekární špeciálnou nálepkou.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 85
Celková čítanosť: 165348x
Priemerná čítanosť článkov: 1945x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy