Založ si blog

Vyhrať? Nie, ďakujem. . . radšej klincom do oka!

(alebo otvorený list tým, ktorí schválili ďalší nezmyselný zákon)

Zastavil sa mi rozum. Zdravotná poisťovňa odo mňa pýta 40 eur! Za čo? Prvotné zdesenie vystriedalo rozčúlenie. Po zistení, kde berie na to odvahu, som pocítila odpor, hnus k štátu, v ktorom žijem, k zákonom, ktoré sa schválili, k nelogike, na ktorých sú založené.

Minulý rok som vyhrala dovolenku. Koľká radosť! Pobyt v hodnote nad 200 eur, v ktorom nebola zahrnutá doprava ani strava, ale budiž, doplatili sme si, veď sme vyhrali. O platení dane som mala matnú predstavu, vedela som, že na psa príde mráz a niečo také ako 19% (či koľko?) treba štátu zaplatiť. Stalo sa. Na daňový úrad odišlo 50 eur. Smutné, ale taká je realita, také sú zákony.

Ibaže, a tu mi práve zostal onen rozum stáť, prišiel mi ďalší šek na 40 eur zo zdravotnej poisťovne. Vraj som minulý rok vyhrala dovolenku, nazvali to kapitálom, a teda musím tejto unikátnej ustanovizni zaplatiť svoj podiel. Je mi jasné, že nemám na výber. Počula som, taký je zákon, ale prosím, veľmi prosím, vysvetlite mi logiku tohto zákona!!!

Čo s mojou výhrou má zdravotná poisťovňa? Čo má zdravotná poisťovňa s výhrou chladničky, fotoaparátu, dovolenky, auta a neviem čoho všetkého? Akým právom si účtuje svoje percento z nej? Ako odôvodnili poslanci v deň schvaľovania tohto chorého zákona, že čosi takéto scestné má prejsť?

Nuž… pravdu mali starí rodičia, keď vraveli, že akékoľvek hazardné hry (dopĺňam: aj akékoľvek dnešné súťaže) sú hrátky s diablom, ktoré sa vám skôr či neskôr vypomstia. Možno kedysi chodili vymáhať časť výhry drábi, zmlátili vás a obrali, dnes chodia drábi daňového úradu a zdravotnej poisťovne, zatiaľ nemlátia, len berú… a som celkom zvedavá, či sa o svoje percento z môjho dávno oplakaného zájazdu ešte prihlási aj sociálna poisťovňa, banka alebo sme už skončili… Takej „dobrovďake“ nášho štátu už priam ani neverím!

„Seriálová“ reklama

19.07.2013

Mám rada inovatívne nápady. Mala som rada aj Búrlivé víno. Áno, používam minulý čas, pretože sa mi páčila iba prvá séria, ktorá mala zostať jedinou. Mal to byť seriál v duchu telenovely alebo v duchu klasiky československej seriálovej tvorby, ucelený príbeh, ktorý má hlavu aj pätu, začiatok aj koniec. Aspoň podľa mňa. Nazdávam sa totiž, že akékoľvek umelé [...]

Možno by pomohlo zaviesť nám cenzúru. . .

02.12.2012

…cenzúru na reklamy, cenzúru na zahraničné filmy, o zahraničných televíznych programoch ani nehovoriac. Skrátka, zaviesť cenzúru na všetko, čo nám pripomína, že by sme niečo naviac mohli chcieť, že by sa nám čosi nové a drahšie páčilo. Iba tak je možné, že by sme prestali my, Slováci, obsadzovať popredné priečky v hitparáde pesimistickosti. Prečo sme vlastne [...]

O francúzskej a izraelskej minerálke. . .

03.10.2012

Chcela som si v práci kúpiť minerálku. V našom bufete. Chcela som si kúpiť slovenskú minerálku, keďže si o slovenských minerálkach naozaj myslím, že sú kvalitné Pani v bufete sa na mňa zachmúrene pozrela a oznámila mi, že slovenskú vodu nemajú, ale majú nejakú francúzsku a izraelskú, vraj veľmi dobrú, že mám skúsiť. Odmietla som s tým, že sa teda vrátim [...]

blinken

Vojaci USA odchádzajú z Nigeru. Krajina sa zbližuje s Ruskom

20.04.2024 06:07

Spojené štáty v piatok súhlasili so stiahnutím svojich viac ako 1000 vojakov z Nigeru a ukončením svojej prítomnosti v tejto krajine.

kastiel cunovo

Mestá a obce kritizujú nápad rezortu kultúry. Odkazujú: predaj pamiatok je zložitý, novinky situáciu zhoršia

20.04.2024 06:00

Rezort pripustil, že nemá v rozpočte vyčlenené prostriedky na ich kúpu a doteraz si predkupné právo neuplatnil ani raz.

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 85
Celková čítanosť: 262960x
Priemerná čítanosť článkov: 3094x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy