Založ si blog

Program prezentujúci verejnoprávne RTV má anglický názov?

Nie som patriot, nebijem sa do hrude, nemám problém s maďarsky, rusínsky a neviem ako hovoriacimi ľuďmi v lokalitách, kde žijú a kde sa tento jazyk preferuje, nemám problém ani s cudzincami, čo pracujú na Slovensku a dlhodobo sa odmietajú naučiť slovenčinu… len ma občas mrzí, že im nerozumiem, cítim sa hlúpo, akoby som bola v tej cudzine ja…

Ten istý pocit ma pochytil dnes pri sledovaní relácie slovenskej televízie – On air. Spočiatku mi ani „netrklo“, že nejde o slovenský názov, ale keď tak v závere moderátorka sľubovala, že i to týždeň sa v relácii On air dozviete všetky aktuálne novinky, ktoré pripravuje Rozhlas a televízia Slovenska, spozornela som. Zaujal ma ten paradox. Relácia prezentujúca program verejnoprávnych slovenských médií má anglický názov. Niečo mi na tom nehrá…

Platí ešte stále ten zákon o štátnom jazyku? Alebo neplatí? Alebo kašleme na zákony a vyťahujeme ich iba vtedy, ak sa nám to hodí? Či ako to vlastne je? Bolo by najlepšie naučiť sa po anglicky a prijať fakt, že je to nastupujúci slovenský štátny jazyk? Asi áno.

Tak potom milý Rozhlas a televízia ani nedávajte relácie o prvom slovenskom gymnáziu a nezdôrazňujte skutočnosť, že bolo pekné, keď sa slovenské deti mohli opäť vzdelávať v rodnom jazyku, nehovorte o Konštantínovi a Metodovi a pre dobro budúcnosti zabudnite na štúrovcov! Lebo ešte by náhodou „trklo“ aj iným Slovákom, že o pár rokov budeme v rodnom jazyku už iba ak tak mlčať…

„Seriálová“ reklama

19.07.2013

Mám rada inovatívne nápady. Mala som rada aj Búrlivé víno. Áno, používam minulý čas, pretože sa mi páčila iba prvá séria, ktorá mala zostať jedinou. Mal to byť seriál v duchu telenovely alebo v duchu klasiky československej seriálovej tvorby, ucelený príbeh, ktorý má hlavu aj pätu, začiatok aj koniec. Aspoň podľa mňa. Nazdávam sa totiž, že akékoľvek umelé [...]

Možno by pomohlo zaviesť nám cenzúru. . .

02.12.2012

…cenzúru na reklamy, cenzúru na zahraničné filmy, o zahraničných televíznych programoch ani nehovoriac. Skrátka, zaviesť cenzúru na všetko, čo nám pripomína, že by sme niečo naviac mohli chcieť, že by sa nám čosi nové a drahšie páčilo. Iba tak je možné, že by sme prestali my, Slováci, obsadzovať popredné priečky v hitparáde pesimistickosti. Prečo sme vlastne [...]

O francúzskej a izraelskej minerálke. . .

03.10.2012

Chcela som si v práci kúpiť minerálku. V našom bufete. Chcela som si kúpiť slovenskú minerálku, keďže si o slovenských minerálkach naozaj myslím, že sú kvalitné Pani v bufete sa na mňa zachmúrene pozrela a oznámila mi, že slovenskú vodu nemajú, ale majú nejakú francúzsku a izraelskú, vraj veľmi dobrú, že mám skúsiť. Odmietla som s tým, že sa teda vrátim [...]

Budmerický kaštieľ

Chce ministerka Šimkovičová kúpiť kaštieľ v Budmericiach? Rezort kultúry to popiera

18.04.2024 16:20

Rezort kultúry sa ohradzuje voči lživým tvrdeniam o kaštieli v Budmericiach.

kvety, mráz, ľad, jabloň

Meteorológovia varujú pred snehom a mrazmi, môžu poškodiť úrodu

18.04.2024 16:08

Výstrahu vydali vo štvrtok aj českí experti.

Mŕtvy v banke

O pôžičku v banke "žiadal" mŕtvy. Podpíš to, strýko! vyzývala ho neter

18.04.2024 16:00

Banku v Brazílii navštívil nezvyčajný zákazník. Sedel na invalidnom vozíku, nehovoril, padala mu hlava, ale jeho neter tvrdila, že strýko si chce zobrať pôžičku.

Zuzana Čaputová / Aurel Sabó / Jaroslav Krám / Juraj Štefanka /

Čaputová poslednýkrát ako hlavná veliteľka síl vymenovala generálov. Armáde vyjadrila uznanie a vďaku

18.04.2024 15:34

Prezidentka zdôraznila, že povýšení dôstojníci zosobňujú aj prínos Slovenska a jeho armády v rámci spojenectva v NATO.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 85
Celková čítanosť: 262860x
Priemerná čítanosť článkov: 3092x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy