Založ si blog

Celulitída, nes. . . neštvi ma!

Nebude to len o celulitíde. Skôr to bude o všetkých zbytočných problémoch, ktorým denno-denne venujeme pozornosť, a i tak, pri všetkej našej snahe, z toho nič nemáme. Alebo máme – pocity smútku, skľúčenosti, frustrácie a občas aj depresiu.

Nedávno som na stránke Milana Šefčíka, alternatívneho liečiteľa, ktorého meno mi posunula jedna známa, našla obyčajnú vetu:

„Netráp sa nad tým, čo nemôžeš zmeniť!“

Napriek tomu, že tá veta pôsobí veľmi jednoducho, napriek tomu, že nehovorí nič nové, čo by sme nevedeli, a napriek tomu, že je tak ľahko napadnuteľná (ja sama som ju po prečítaní vo svojej hlave asi 20-krát poprela), má pravdu.

Nejde totiž o to, že sa nebudeme trápiť nad tým, koľko múky dáme do cesta, a namiesto bublaniny vyčarujeme palacinku, nejde o to, že rezignujeme v práci a v zmysle Šefčíkovho hesla už nepohneme ani prstom, ide skôr o to, že veľmi často venujeme v svojej hlave priveľa priestoru veciam, ktoré v skutočnosti naozaj nemáme ako ovplyvniť – konšpirujeme, vymýšľame, kombinujeme, analyzujeme, spomíname, plánujeme, rozpitvávame a občas to celé prebehneme za sebou v rôznom poradí aj viackrát.

Jasné, že celulitídu môžete zmeniť. Môžete začať cvičiť a natierať sa gélmi. Môžete zmeniť aj svoje postavenie v práci, môžete zmeniť aj svoje zlozvyky na dobrozvyky, ale musíte s tým začať hneď, ideálne bez uvažovania. Nemala som však v nadpise na mysli ani tak tú celulitídu na tele, lež skôr naše myšlienky, ktoré sa kopia, boptnajú a navrstvujú v našej hlave. Na ne ešte nikto žiaden krém a špeciálne predražené aplikácie nevymyslel. Na ne platí jediné – odhodiť ich! Zbaviť sa ich! Ale, prosím vás, rozhodne bez novej analýzy a vyčerpávajúceho triedenia. Len tak narýchlo a okamžite.

Ak prestanete myslieť na veci, ktoré nemáte šancu ovplyvniť, ušetríte si psychické sily na veci, ktoré dôležité sú. A v súčasnej dobe má taká psychická sila pomaly oveľa vyššiu cenu ako sila fyzická. (Netvrdím, že je to správne, ale je to tak…) 🙂

„Seriálová“ reklama

19.07.2013

Mám rada inovatívne nápady. Mala som rada aj Búrlivé víno. Áno, používam minulý čas, pretože sa mi páčila iba prvá séria, ktorá mala zostať jedinou. Mal to byť seriál v duchu telenovely alebo v duchu klasiky československej seriálovej tvorby, ucelený príbeh, ktorý má hlavu aj pätu, začiatok aj koniec. Aspoň podľa mňa. Nazdávam sa totiž, že akékoľvek umelé [...]

Možno by pomohlo zaviesť nám cenzúru. . .

02.12.2012

…cenzúru na reklamy, cenzúru na zahraničné filmy, o zahraničných televíznych programoch ani nehovoriac. Skrátka, zaviesť cenzúru na všetko, čo nám pripomína, že by sme niečo naviac mohli chcieť, že by sa nám čosi nové a drahšie páčilo. Iba tak je možné, že by sme prestali my, Slováci, obsadzovať popredné priečky v hitparáde pesimistickosti. Prečo sme vlastne [...]

O francúzskej a izraelskej minerálke. . .

03.10.2012

Chcela som si v práci kúpiť minerálku. V našom bufete. Chcela som si kúpiť slovenskú minerálku, keďže si o slovenských minerálkach naozaj myslím, že sú kvalitné Pani v bufete sa na mňa zachmúrene pozrela a oznámila mi, že slovenskú vodu nemajú, ale majú nejakú francúzsku a izraelskú, vraj veľmi dobrú, že mám skúsiť. Odmietla som s tým, že sa teda vrátim [...]

Český predseda vlády Petr Fiala.

Ďalší odchod z Fialovej vlády: končí ministerka pre vedu a výskum

25.04.2024 11:07

Ministerka pre vedu a výskum nemala vlastné ministerstvo, ale len úrad s niekoľkými zamestnancami.

France Moulin Rouge

Ostalo len LIN ROUGE. Vrtuľa legendárneho mlyna na streche parížskeho kabaretu sa zrútila

25.04.2024 09:29

Svetoznámy kabaret je jednou z tamojších najnavštevovanejších turistických atrakcií.

izrael, hamas, zbrane

Hamas zloží zbrane, ak vznikne palestínsky štát, povedal predstaviteľ hnutia

25.04.2024 09:16

Hnutie Hamas vládne od roku 2007 v Pásme Gazy.

Jemen, USS Carney

Loď v Červenom mori zostrelila raketu, k útoku sa prihlásili húsíovia

25.04.2024 08:40

Vypálená raketa pravdepodobne mierila na loď MV Yorktown plaviacu sa pod americkou vlajkou.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 85
Celková čítanosť: 263275x
Priemerná čítanosť článkov: 3097x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy