Založ si blog

Som za absolútny zákaz predaja cigariet

Áno, myslím to vážne. Do bodky, vlastne ešte ďalej, pretože som za absolútny zákaz predaja akýchkoľvek tabakových výrobkov ideálne na celom svete, ale keďže som realista, postačí mi, ak tento návrh schvália aspoň krajiny Európskej únie.

Totiž, chcem každému naozaj dobre. Veď nefajčiari musia neustále dýchať škodlivý dym z cigariet, či už na balkónoch bytov, alebo na zastávke, alebo v kaviarňach a reštauráciách. Jednoducho, všade. A fajčiari, pokiaľ je im zdôraznený náš zákon o ochrane nefajčiarov, zase nepohodlne stoja kdesi na roku a frflú, že za svoje peniaze si ani len nemôžu slušne užiť svoj zlozvyk. Jedni nenávidia druhých, jedni druhých obviňujú z nesolidarity, pričom v konečnom dôsledku ide obom skupinám hlavne o zdravie a o život.

Nepáči sa mi to! Toto naozaj vyrieši len absolútny zákaz predaja cigariet. Nefajčiari budú spokojní, lebo akýkoľvek dym v ich blízkosti bude hodný preverenia políciou, a fajčiari nebudú míňať nehorázne peniaze za škatuľky zbytočností, ale podporia našu ekonomiku napr. nákupom kozmetiky, oblečenia alebo zemiakov. O benefitoch pre naše zdravotníctvo ani nehovorím. Veď neustále sa zdôrazňuje, koľko toho ide na liečenie fajčiarov, takže ak si odpočítame túto položku, v budúcnosti bude i oblasť liečenia sa prekvitať, lebo po pľúcnych chorobách sa zľahne zem.

Nebojím sa čierneho obchodu. Ten síce neprestane úplne, ale pochybujem, že všetci fajčiari budú hľadať podivných predavačov po uliciach, skôr – keďže nemajú čo – prestanú fajčiť. Úplne. Bez veľkej investície do náplastí, žuvačiek atď., s plnou úspešnosťou, lebo iné riešenie nebude.

Alebo sa štát bojí schváliť takýto zákon, lebo predsa len neustále sa zvyšujúca cena cigariet napĺňa štátny rozpočet viac ako všetko ostatné? Ak je to naozaj tak, je to zverstvo páchané na fajčiaroch, nemilosrdné a neľudské, lebo na ničení zdravia druhých ktosi kdesi bohatne. Vlastne my všetci ako štát, ibaže potom by sme si mali fajčiarov extrémne vážiť, keďže si dobrovoľne kvôli nám ničia zdravie…

Tak či tak, nech je pravda akákoľvek, nadpis článku vyjadruje všetko. Je to jediný spôsob, ako si zachovať onú humánnosť, o ktorej toľko dokážeme (zvyčajne len) hovoriť…

„Seriálová“ reklama

19.07.2013

Mám rada inovatívne nápady. Mala som rada aj Búrlivé víno. Áno, používam minulý čas, pretože sa mi páčila iba prvá séria, ktorá mala zostať jedinou. Mal to byť seriál v duchu telenovely alebo v duchu klasiky československej seriálovej tvorby, ucelený príbeh, ktorý má hlavu aj pätu, začiatok aj koniec. Aspoň podľa mňa. Nazdávam sa totiž, že akékoľvek umelé [...]

Možno by pomohlo zaviesť nám cenzúru. . .

02.12.2012

…cenzúru na reklamy, cenzúru na zahraničné filmy, o zahraničných televíznych programoch ani nehovoriac. Skrátka, zaviesť cenzúru na všetko, čo nám pripomína, že by sme niečo naviac mohli chcieť, že by sa nám čosi nové a drahšie páčilo. Iba tak je možné, že by sme prestali my, Slováci, obsadzovať popredné priečky v hitparáde pesimistickosti. Prečo sme vlastne [...]

O francúzskej a izraelskej minerálke. . .

03.10.2012

Chcela som si v práci kúpiť minerálku. V našom bufete. Chcela som si kúpiť slovenskú minerálku, keďže si o slovenských minerálkach naozaj myslím, že sú kvalitné Pani v bufete sa na mňa zachmúrene pozrela a oznámila mi, že slovenskú vodu nemajú, ale majú nejakú francúzsku a izraelskú, vraj veľmi dobrú, že mám skúsiť. Odmietla som s tým, že sa teda vrátim [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 85
Celková čítanosť: 262945x
Priemerná čítanosť článkov: 3093x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy