Založ si blog

Som zlý človek?

Zase to bol jeden z tých dní, keď som sa musela zamyslieť, či človek dokáže robiť skutočné dobro. Vyšlo to z debaty s takmer jednoznačným tvrdením, že áno, že je to jednoduché, len s tým treba začať.

Všetky múdre vety hovoriace o potrebe dať druhému kúsok zo seba, nebáť sa riskovať, že za to nič nedostaneme, otvoriť sa pre iných, byť tu s nimi, usmiať sa na nich, zlo odplácať dobrom a pod., poznám. Ťažko mi je niekedy, keď ich počúvam, pretože mnoho, mnohokrát som narazila na úplnú nemožnosť ich realizácie… Napr. som sa za urážku odmenila úsmevom, človeku, čo mi ublížil, som to nikdy nepripomenula, v mnohých situáciách som zaťala zuby a čakala, kým hnev prejde… Toľkokrát som si vypočula reakciu, že som hlúpa, naivná, že dôverujem tým, čo ma aj tak sklamú, že toto nemám a toto zase mám… Skrátka, aj keď som oné pravidlá nedodržiavala so stopercentnou dôslednosťou (dokonca ani s päťdesiatpercentnou), aj tak to bol problém. A to nielen s tým, že si okolie myslelo svoje, to by som ešte prežila, ale hlavne s tým, že som vo svojom vnútri začala pociťovať čudné prázdno, ako keď čerpáte dlho vodu odniekiaľ, odkiaľ sa míňa… A zase nejaký dlhší čas trvá, kým sa doplníte.

Niekoľkých ľudí som sa teda dnes spýtala, či naozaj ide robiť len dobro. Niekoľkí ľudia mi povedali, že áno. S takou istotou a jednoznačnosťou, až som skutočne začala pochybovať sama o sebe. Vraj im ani len nenapadne pomstiť sa, keď im niekto ublíži, keď sa niekto dotkne ich srdca. Do hája makového, však ja svoj prúd myšlienok nedokážem zastaviť… Nemôžem si povedať, že sa nenahnevám, keď sa hnevám, nemôžem zabrániť predstavám, čo sa mi rinú v mysli ako vyšinuté, neviem len tak zabudnúť na bolesť, čo mi kto spôsobí… Áno, snažím sa reálnej pomste vyhýbať, hoci tým občasným malým prejavom sa vyhnúť i tak nejde, ale ak je hriech už myšlienka, potom som v tom háji makovom a môžem sa ísť pásť. A tak som teda usúdila, že ak iní nemajú s dobrom problém, ak im ani len nenapadne zlá myšlienka (ako tvrdia) a ja s tým mám večnú oštaru, asi som skutočne zlý človek. Alebo nie? Alebo všetko príliš analyzujem?

Ak máte svoje skúsenosti s dobrom, s vetami typu…

…nastav druhé líce, ak ti dajú facku na prvé, ak ti berú prst, daj im celú dlaň…

…realizovanými v praxi, privítam vaše postrehy. Potešia, poučia alebo ma minimálne kamsi posunú… možno aj ďalej. Lebo konať dobro je fajn, je to ten najlepší pocit na svete – to viem z vlastných skúseností – ale človek je človek a stále to má svoje ale… na ktorého spôsob odstránenia mi zatiaľ nikto nikdy nedal odpoveď.

„Seriálová“ reklama

19.07.2013

Mám rada inovatívne nápady. Mala som rada aj Búrlivé víno. Áno, používam minulý čas, pretože sa mi páčila iba prvá séria, ktorá mala zostať jedinou. Mal to byť seriál v duchu telenovely alebo v duchu klasiky československej seriálovej tvorby, ucelený príbeh, ktorý má hlavu aj pätu, začiatok aj koniec. Aspoň podľa mňa. Nazdávam sa totiž, že akékoľvek umelé [...]

Možno by pomohlo zaviesť nám cenzúru. . .

02.12.2012

…cenzúru na reklamy, cenzúru na zahraničné filmy, o zahraničných televíznych programoch ani nehovoriac. Skrátka, zaviesť cenzúru na všetko, čo nám pripomína, že by sme niečo naviac mohli chcieť, že by sa nám čosi nové a drahšie páčilo. Iba tak je možné, že by sme prestali my, Slováci, obsadzovať popredné priečky v hitparáde pesimistickosti. Prečo sme vlastne [...]

O francúzskej a izraelskej minerálke. . .

03.10.2012

Chcela som si v práci kúpiť minerálku. V našom bufete. Chcela som si kúpiť slovenskú minerálku, keďže si o slovenských minerálkach naozaj myslím, že sú kvalitné Pani v bufete sa na mňa zachmúrene pozrela a oznámila mi, že slovenskú vodu nemajú, ale majú nejakú francúzsku a izraelskú, vraj veľmi dobrú, že mám skúsiť. Odmietla som s tým, že sa teda vrátim [...]

Peter Kotlár

Kotlár identifikoval zásahy do ľudských práv a slobôd počas pandémie covidu

28.03.2024 19:02

„Odbornej konferencie“ sa zúčastnila aj ministerka kultúry Šimkovičová.

APTOPIX Russia Ukraine War

List z Charkova: Ako sa žije v tme?

28.03.2024 18:00

Po masívnych raketových útokoch žije Charkov zväčša v tme, no ja sa aj tak usmievam. Možno už len nevládzeme plakať.

1. netradicny porod Krompachy

Zámena pacientiek v pražskej nemocnici viedla u jednej k potratu

28.03.2024 17:47

Zamestnanci nemocnice nedodržali interné predpisy a lekári preto operovali nesprávnu pacientku.

polícia, evakuácia, vyhrážky, UK, fakulta

Polícia v Bratislave zadržala medzinárodne hľadaného občana Bosny a Hercegoviny

28.03.2024 17:32

V prípade dokázania viny mu hrozí trest odňatia slobody až na 15 rokov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 85
Celková čítanosť: 261966x
Priemerná čítanosť článkov: 3082x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy