Založ si blog

Všetko sa človeku vráti

Dnes som si v potravinách spomenula na svoju starú hru – sprav dobrý skutok (alebo sa oň aspoň pokús) a ono sa ti to vráti. Niežeby to bola nejaká prelomová hra, ktorú som vymyslela ja a ktorú predo mnou nikto nikdy neskúšal, no mám niekedy pocit, že na ňu zabúdame. Teda minimálne na ňu zabúdam ja.

A tak som si stála v rade pri pokladni s plným košíkom nákupu a za mnou človek s jednou fľašou piva. Samozrejme, chodilo mi hlavou všeličo. Napadlo mi, že ak ide o alkohol, predsa len môže počkať, ale i tak… nedalo mi to a napokon som sa ho spýtala, či ma nechce predbehnúť. Koľko prekonania samého seba v tej jednej jedinej otázke bolo! Koľko podotázok, či nebudem zbytočne vtieravá a trápna! (Koľko nezmyselných pseudodôvodov nespýtať sa, len aby som mohla podľahnúť svojej apatii voči okoliu!) Usmial sa a povedal, že ďakuje, že veď on počká. A potom, potom hneď na to prišla odplata: pokladníčka zistila, že sprej, ktorý kupujem, je pokazený a odporučila mi ho vymeniť. Kým som priniesla nový, rozosmial ma predavač dokladajúci tovar s otázkou, či nemám záujem o celý balík Fatry… a po odchode od pokladne ma už pekne ďaleko od predajne dobehol ochrankár s balíčkom orieškov, ktoré som si pod taškami zabudla. Hneď tri dôvody na úsmev, hneď tri dobré skutky, skóre hry: tri za jeden! Čiže – výhra!.

Viem, dá sa na túto situáciu pozrieť tak, že šlo o náhodu. Stáva sa. Možno som si niektoré veci iba dôkladnejšie všímala a čakala na onú odplatu, ale neviem… Neviem, či je to len tým. Pamätám si z čias, keď som túto hru hrávala s väčším nasadením a častejšie, že tieto náhody sa mi stávali stále a že všetko akosi rozprávkovo začalo do seba zapadať. Ľudí však, čím sú starší, o to viac zväzujú oné nepísané, nezmyselné pravidlá týkajúce sa „snahy“ nemiešať sa do života iných, do ich situácie, do ich starostí. Nie som výnimkou, preto nemôžem moralizovať. No ak máte čo i len najmenšiu chuť vyskúšať, čo vám táto hra dá, pokúste sa zrealizovať ju. A vôbec to nemusia byť veľké veci, činy, ktoré sa zapíšu do dejín. Niekedy stačí zdvihnúť padnutú mincu, povedať milé slovo, usmiať sa… A nielen deň toho druhého, ale i váš, bude hneď krajší. Držím päste, nech vás čaká výhra.

„Seriálová“ reklama

19.07.2013

Mám rada inovatívne nápady. Mala som rada aj Búrlivé víno. Áno, používam minulý čas, pretože sa mi páčila iba prvá séria, ktorá mala zostať jedinou. Mal to byť seriál v duchu telenovely alebo v duchu klasiky československej seriálovej tvorby, ucelený príbeh, ktorý má hlavu aj pätu, začiatok aj koniec. Aspoň podľa mňa. Nazdávam sa totiž, že akékoľvek umelé [...]

Možno by pomohlo zaviesť nám cenzúru. . .

02.12.2012

…cenzúru na reklamy, cenzúru na zahraničné filmy, o zahraničných televíznych programoch ani nehovoriac. Skrátka, zaviesť cenzúru na všetko, čo nám pripomína, že by sme niečo naviac mohli chcieť, že by sa nám čosi nové a drahšie páčilo. Iba tak je možné, že by sme prestali my, Slováci, obsadzovať popredné priečky v hitparáde pesimistickosti. Prečo sme vlastne [...]

O francúzskej a izraelskej minerálke. . .

03.10.2012

Chcela som si v práci kúpiť minerálku. V našom bufete. Chcela som si kúpiť slovenskú minerálku, keďže si o slovenských minerálkach naozaj myslím, že sú kvalitné Pani v bufete sa na mňa zachmúrene pozrela a oznámila mi, že slovenskú vodu nemajú, ale majú nejakú francúzsku a izraelskú, vraj veľmi dobrú, že mám skúsiť. Odmietla som s tým, že sa teda vrátim [...]

Jaroslav Slašťan, Zásahový tím pre medveďa hnedého

Nebol to hon na čarodejnice. Medvedica v Mikuláši bola skutočným rizikom, hovorí šéf zásahového tímu

29.03.2024 06:00

K ľuďom sa samica, ktorá útočila v metropole Liptova, približovala pravidelne. Tvrdia to členovia zásahového tímu. Pri jej monitorovaní použili špičkové drony.

Babiš, Pavel

Politológ: Pavel asi Korčoka nepodporí, Babiš chváli Pellegriniho, ale cieli na vlastných voličov

29.03.2024 06:00

Ako vyzerajú vzťahy Česka a Slovenska pred prezidentskými voľbami? Pre Pravdu to vysvetlil český politológ Josef Mlejnek.

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 85
Celková čítanosť: 261994x
Priemerná čítanosť článkov: 3082x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy