Založ si blog

Prvá vlastná telenovela alebo sme naozaj takí netvoriví?

Televízia Markíza plánuje natáčanie prvej vlastnej telenovely. Teda, konečne, po mnohých, mnohých rokoch relatívneho úspechu tohto žánru na televíznej obrazovke! (Prosím, nebúrte sa, že ju nepozeráte! Viem, že vy možno nie, ale stále je dosť nezamestnaných občanov našej republiky, dosť pn-károv a dosť dôchodcov, ktorí by bez nej nedokázali žiť.)

Čiže ma táto správa celkom potešila. Síce je stará skoro mesiac, ale predsa len, skôr som sa k nej nedostala. Aké však bolo moje sklamanie, keď som zistila, že „prvá vlastná“ telenovela je zase iba odkúpená od rumunskej spoločnosti, teda vlastná vôbec nie je. Netuším, ako sa tvorcovia k celej veci postavia a či ponechajú aj pôvodné mená (podľa prečítanej správy pravdepodobne áno), či budú aranžovať podobné prostredie a pokúsia sa o vytvorenie rumunskej atmosféry (podľa prečítanej správy by to mala byť exkluzívna vila), alebo to celé nastavia na slovenskú realitu, ale viem, že TV Markíza utrácala za nákup zbytočne.

Podľa môjho názoru existuje na Slovensku mnoho talentovaných tvorcov, resp. aspoň tvorcov, ktorí by dokázali akýkoľvek príbeh večnej lásky s prekážkami natočiť. Z dôvodu prezentácie Slovenska a podpory mimobratislavských regiónov by dej umiestnili kamsi pod najznámejšie vrchy, niekam do častí, kde – čo sa iba zdá – to nežije. Anička by vyrastala v čistej, prenádhernej slovenskej prírode neďaleko vodopádu a Miško, švárny slovenský junák, by sa za záhadných okolností ocitol v meste. Anička by Miška, samozrejme, nechcela, pretože by ho roky mala denne na očiach, ale v momente, keď sa z jej dohľadu stratí, zahorela by láskou k nemu. A tak by ho tá jednoduchá dievčinka, prirodzene pekná, šikovná a múdra, šla do mesta hľadať. Skôr ako Miška by ale stretla šarmantného inžiniera Podskalského, bohatého a nepríjemne obľúbeného muža, v ktorom by už pri prvom očnom kontakte s Aničkou zahorela iskra lásky. A čo čert nechcel, v meste by býval aj Aničkin skutočný otec, kedysi pastier dobytka, dnes Podskalského kolega, spolumajiteľ firmy. Nebudem ďalej pokračovať… je vám, dúfam, jasné, že toto som vymýšľala za pochodu, počas písania. Napadlo mi toho ešte oveľa viac, ale keďže Slováci odkupujú rumunské telenovely a investujú do tzv. osvedčených projektov, môžem si svoje predstavy hodiť akurát tak do koša.

Sme malá krajina. Nie sme predátorom v ničom, hoci svojho času nám istý premiér hovoril, že sme tigrom. Je mi jasné, že ani v natáčaní telenoviel by sme sa nestali najproducentom, ale aspoň by sme mohli mať niečo vlastné. Hold smola, neveríme si. Lepšie nemecké maslo, rakúska čokoláda, zahraničné ovocie ako čokoľvek slovenské… hm. Len nechápem, prečo sa stále ešte oháňame frázami, že chceme predovšetkým podporovať sami seba.

Alebo to bude tou našou strnulosťou a netvorivosťou, strachom i nechuťou? Ktovie. Ale ak predsa len niekto z čítajúcich nadobudne pociť, že chce originálny námet, odkaz na mojom blogu je vám k dispozícii. 🙂

„Seriálová“ reklama

19.07.2013

Mám rada inovatívne nápady. Mala som rada aj Búrlivé víno. Áno, používam minulý čas, pretože sa mi páčila iba prvá séria, ktorá mala zostať jedinou. Mal to byť seriál v duchu telenovely alebo v duchu klasiky československej seriálovej tvorby, ucelený príbeh, ktorý má hlavu aj pätu, začiatok aj koniec. Aspoň podľa mňa. Nazdávam sa totiž, že akékoľvek umelé [...]

Možno by pomohlo zaviesť nám cenzúru. . .

02.12.2012

…cenzúru na reklamy, cenzúru na zahraničné filmy, o zahraničných televíznych programoch ani nehovoriac. Skrátka, zaviesť cenzúru na všetko, čo nám pripomína, že by sme niečo naviac mohli chcieť, že by sa nám čosi nové a drahšie páčilo. Iba tak je možné, že by sme prestali my, Slováci, obsadzovať popredné priečky v hitparáde pesimistickosti. Prečo sme vlastne [...]

O francúzskej a izraelskej minerálke. . .

03.10.2012

Chcela som si v práci kúpiť minerálku. V našom bufete. Chcela som si kúpiť slovenskú minerálku, keďže si o slovenských minerálkach naozaj myslím, že sú kvalitné Pani v bufete sa na mňa zachmúrene pozrela a oznámila mi, že slovenskú vodu nemajú, ale majú nejakú francúzsku a izraelskú, vraj veľmi dobrú, že mám skúsiť. Odmietla som s tým, že sa teda vrátim [...]

FTX Bankman Fried

Súd poslal zakladateľa kryptomenovej burzy FTX na 25 rokov do väzenia

28.03.2024 17:13

Pred kolapsom v novembri 2022 bola druhou najväčšou kryptomenovou burzou na svete.

Crocus, Moskva, Rusko, teroristický útok

Teroristický útok si objednali Ukrajinci máme dôkaz, tvrdí Moskva. Nezmysel, opakovane sme vás varovali, reaguje USA

28.03.2024 16:36, aktualizované: 16:48

Za útok v koncertnej sieni v Krasnogorsku na predmestí Moskvy je zodpovedný výlučne Islamský štát, vyhlásil bezpečnostný hovorca Bieleho domu John Kirby.

Tomáš Drucker

Ministerstvo školstva: Prístup k tehotným študentkám by sa novelou zákona mohol zmeniť

28.03.2024 16:17

Ako priblížili z rezortu, podľa navrhovaných úprav má VŠ povinnosť prihliadať na ich potreby, najmä pri tvorbe študijných plánov.

Polícia / Pomáhať a chrániť / Policajné auto /

Polícia vyšetruje prípad sexuálneho zneužitia dvoch dievčat pri Košiciach

28.03.2024 16:01

Mali byť v aute sexuálne zneužité dve 11-ročné dievčatá.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 85
Celková čítanosť: 261959x
Priemerná čítanosť článkov: 3082x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy