Založ si blog

Koncesionárske poplatky? A prečo nie!

…aj by som predala televízor, pretože nemám rozpozeraný žiaden seriál (už niekoľko rokov), ani filmy často nepozerám, lebo mi prekážajú reklamy, ešte viac mi prekážajú naše show, kde dookola niekto hľadá niečí talent alebo sa iba tak hlava-nehlava predvádza, a zo všetkého najviac ma nútia obrazovku vypnúť „chutnučké“ slovenské programy ponúkajúce extra život extra smotánky z horných extra desaťtisíc. Čiže dôvodov na predanie televízora mám viac ako dosť. A skutočne by som to aj spravila, keby som nepoznala môjho manžela a jeho záujem o dokumentárne programy a kde-tu nejaký akčný film.

Nedávno som však predsa len pri varení neodolala a televízor som si zapla. A dokonca stanicu, ktorú si regulérne platím koncesionárskym poplatkom – STV. A na moje prekvapenie sa ich programy dali pozerať. Možno z nostalgie za detstvom, ale predsa len ma zaujala inscenácia z 80. rokov. Veď ako dlho som nevidela „film“ z bratislavských mestských častí odohrávajúci sa na základnej škole a na sídlisku? A hneď po inscenácii nasledovalo zopár krátkych relácií, venujúcich sa zakaždým inej problematike – poľovníctvu, rybárstvu, filmu, záhradkárčeniu, vareniu, autám, móde, duchovným piesňam a mnohým iným oblastiam, o ktoré som sa do tej chvíle skutočne veľmi nezaujímala. Kdesi som kedysi čítala, že Slovenská televízia by mala predovšetkým myslieť na menšinových divákov, tých, ktorí si na ostatných komerčných programoch nevedia nájsť svoj obľúbený program. Dlhý čas som tvrdila, že STV to nerobí. Lenže tvrdila som to bez toho, aby som ich sledovala. (Tak, ako veľká časť Slovákov.) Dnes viem, že to robia, lepšie povedané, že sa o to v rámci svojich finančných možností snažia.

A preto mi neprekáža, že každý mesiac platím svojich povinných 4,64. Je mi jasné, že každý program nebude určený priamo mne, ale tiež viem, že viaceré relácie ma zaujmú. Navyše, mám istotu, že film nepresekne reklama každých 20 minút a tiež sa mi zdá, že sa vďaka týmto programom môžem aj niečo naučiť. Nuž, mne samej príde zvláštne, že chválim čosi slovenské, ale ak to stojí za to, prečo nie?

„Seriálová“ reklama

19.07.2013

Mám rada inovatívne nápady. Mala som rada aj Búrlivé víno. Áno, používam minulý čas, pretože sa mi páčila iba prvá séria, ktorá mala zostať jedinou. Mal to byť seriál v duchu telenovely alebo v duchu klasiky československej seriálovej tvorby, ucelený príbeh, ktorý má hlavu aj pätu, začiatok aj koniec. Aspoň podľa mňa. Nazdávam sa totiž, že akékoľvek umelé [...]

Možno by pomohlo zaviesť nám cenzúru. . .

02.12.2012

…cenzúru na reklamy, cenzúru na zahraničné filmy, o zahraničných televíznych programoch ani nehovoriac. Skrátka, zaviesť cenzúru na všetko, čo nám pripomína, že by sme niečo naviac mohli chcieť, že by sa nám čosi nové a drahšie páčilo. Iba tak je možné, že by sme prestali my, Slováci, obsadzovať popredné priečky v hitparáde pesimistickosti. Prečo sme vlastne [...]

O francúzskej a izraelskej minerálke. . .

03.10.2012

Chcela som si v práci kúpiť minerálku. V našom bufete. Chcela som si kúpiť slovenskú minerálku, keďže si o slovenských minerálkach naozaj myslím, že sú kvalitné Pani v bufete sa na mňa zachmúrene pozrela a oznámila mi, že slovenskú vodu nemajú, ale majú nejakú francúzsku a izraelskú, vraj veľmi dobrú, že mám skúsiť. Odmietla som s tým, že sa teda vrátim [...]

Tádž Mahal, mReportér

Jeden z novodobých divov sveta, ktorý stavali viac ako dvadsať rokov. Majestátna stavba je považovaná za symbol Indie

19.03.2024 05:00

Nášmu mReportérovi sa podarilo zachytiť pekné zábery priamo z Indie.

pellegrini, korčok

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Izrael / Tunel / Hamas /

Zástupca šéfa ozbrojeného krídla Hamasu je podľa USA po smrti

18.03.2024 23:29

Biely dom potvrdil smrť tretieho muža Hamasu Marwána Ísu.

pellegrini

Pellegrini o prezidentskej kampani: Očakáva od Matoviča podpásový útok?

18.03.2024 22:54

A ako vníma, že nedostal podporu od koaličného partnera SNS?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 85
Celková čítanosť: 261654x
Priemerná čítanosť článkov: 3078x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy