Založ si blog

Preplatok, nedoplatok – veľká bingo hra

Ako dieťa som nerozumela našim rodinným známym. On, hlava rodiny, si viedol denník, do ktorého zapisoval všetko, čo minuli. Úplne všetko. Aj blôčiky, čísla z vodomerov či elektromerov a čas kúrenia k záznamom prikladal.

Dnes tomu rozumiem. Teda, pochopila som to v deň nášho prvého výrazného nedoplatku za nájomné, čiže v tento pondelok. Po minulé roky sa nám darilo dostať sa do plusu aj bez dramatických záznamov, výmeny sprchovacej hlavice, hier typu tento týždeň som umyl riad iba trikrát, bez výpočtov, či je výhodnejšia umývačka riadu, či klasika a pod. Tento rok sme však v mínuse, vo výraznom mínuse. Od pondelka rozmýšľam, prepočítavam, koľko vody teda asi tak miniem pri sprchovaní, pri praní, pri umývaní riadu či na polievanie kvetov. Cítim sa z toho všetkého ako jeleň, lebo nech rátam, ako rátam, múdrejšia z toho nie som. (Ach, mala som sa ja tej matematike na gymnáziu viac venovať!) Mám iba chuť prestať vodu púšťať úplne a kým prídu prvé mrazy, zaobstarať si kožuch po babke, v ktorom budem sedieť celú zimu v posteli a čakať, čakať, kým sa oteplí.

Som rozhodnutá zaviesť si onen spomínaný denník. Najmä, ak som všetky, rok a pol šetrené peniaze na dovolenku vrazila do nedoplatku. Čiže času budem mať dosť, keďže nikam nejdem… a zostalo mi akurát tak na nákup toho notesa a pera. Lenže trochu sa bojím, či mi to pomôže. Áno, ak si zistím cenu za studenú i teplú vodu a pravidelne budem sledovať vodomer, aký taký výsledok by som mohla zaznamenať. To isté platí aj pre zvláštne značky na merači radiátora, ktorým síce zatiaľ nerozumiem, ale ak sa budem snažiť vylúštiť ich, ktovie… možno pochodím. Veď aj hieroglyfy nakoniec vylúštili! Horšie to už bude s ostatnými kolónkami typu platba za výťah (ktorý na 1. poschodí ani nepoužívam), svetlá na chodbe, ktoré by som aj nezapínala, keby ich nezapínali aj ostatní, fond opráv, hoci naozaj neviem, čo sa tu kedy opravovalo, a kopec iných zvláštnych položiek, z ktorých mám miš-maš.

A práve tu je problém. Bytoví správcovia to hrajú na fair play. Prehľadne a rozumne vyúčtujú, nech to máme všetci spravodlivé. Ok, beriem to! Ibaže ešte viac by som brala, keby si dali tú námahu a poslali návod – návod, ako čítať ich „múdry“ papier a čo spraviť, aby tam namiesto tých mínusov boli o rok plusy. Aby som nemusela hrať veľkú bingo hru – preplatok, nedoplatok – a báť sa, ako to zase o rok dopadne.

A možno by pre nás, blbých, stačila ešte jedna vec – nejaký medzisúčet v polovici obdobia, nech sa vieme pribrzdiť, či rozšupnúť, ak sa dá. Veď koniec-koncov, nejaké tie eurá idú aj samotnému správcovi, tak ešte trochu snahy by nezaškodilo.

„Seriálová“ reklama

19.07.2013

Mám rada inovatívne nápady. Mala som rada aj Búrlivé víno. Áno, používam minulý čas, pretože sa mi páčila iba prvá séria, ktorá mala zostať jedinou. Mal to byť seriál v duchu telenovely alebo v duchu klasiky československej seriálovej tvorby, ucelený príbeh, ktorý má hlavu aj pätu, začiatok aj koniec. Aspoň podľa mňa. Nazdávam sa totiž, že akékoľvek umelé [...]

Možno by pomohlo zaviesť nám cenzúru. . .

02.12.2012

…cenzúru na reklamy, cenzúru na zahraničné filmy, o zahraničných televíznych programoch ani nehovoriac. Skrátka, zaviesť cenzúru na všetko, čo nám pripomína, že by sme niečo naviac mohli chcieť, že by sa nám čosi nové a drahšie páčilo. Iba tak je možné, že by sme prestali my, Slováci, obsadzovať popredné priečky v hitparáde pesimistickosti. Prečo sme vlastne [...]

O francúzskej a izraelskej minerálke. . .

03.10.2012

Chcela som si v práci kúpiť minerálku. V našom bufete. Chcela som si kúpiť slovenskú minerálku, keďže si o slovenských minerálkach naozaj myslím, že sú kvalitné Pani v bufete sa na mňa zachmúrene pozrela a oznámila mi, že slovenskú vodu nemajú, ale majú nejakú francúzsku a izraelskú, vraj veľmi dobrú, že mám skúsiť. Odmietla som s tým, že sa teda vrátim [...]

žena, nemocnica, lôžko, pacient, tehotná, tehotenstvo, gravidita, pankreas, cukrovka

Fatálne zlyhanie v pražskej nemocnici. Žene urobili potrat pri kontrole, splietli si pacientky

28.03.2024 14:52

V pražskej Fakultnej nemocnici na Bulovke došlo k obrovskému omylu.

Mahmúd Abbás

Palestínska samospráva má novú vládu

28.03.2024 14:51

Jej predsedom bude dlhoročný poradca prezidenta Muhammad Mustafá.

Krišjanis Kariňš

Šéf lotyšskej diplomacie Kariňš odstupuje pre trestné stíhanie

28.03.2024 14:37

Lotyšská generálna prokuratúra rozhodla o začatí trestného stíhania v súvislosti s jeho výdavkami na leteckú dopravu vrátane využívania súkromných lietadiel.

Jana Bittó Cigániková

SaS kritizuje prerozdelenie peňazí v zdravotníctve, žiada zrušenie tzv. prerozdeľovacej vyhlášky

28.03.2024 14:36, aktualizované: 14:55

Kompetenciu prerozdeľovať peniaze navrhuje presunúť na zdravotné poisťovne.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 85
Celková čítanosť: 261956x
Priemerná čítanosť článkov: 3082x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy